Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Finance & accounting group, SCAM?

Men är det verkligen bara att strunta i att betala?
Skickar dom inte det vidare till inkasso?

Jag fick ett mail ifrån dom nu att jag måste inkomma med en polisanmälan om jag vill bestrida fakturan?
Hej,jag får fakturor inget om polisanmälan.
Har läst flera inlägg här om just detta fòretag,som är bluff enligt flera.
En del har skrivit att man ska sluta betala andra har skrivit polisanmäl.
Hittar inga uppgifter på fakturorna heller.
Och inte något telefon nummer finns det.

Bestrida, är dom inte nöjd med det är det upp till dom, då får man fortsätta bestrida till inkasso. Sedan till kfm om det rullar dit.
Nu är jag frågvis. Vad händer sen hos KFM när man bestrider, vad ska motparten komma med för att få rätt i detta fall?

Nu är jag frågvis. Vad händer sen hos KFM när man bestrider, vad ska motparten komma med för att få rätt i detta fall?
För kfms del får dom komma med vad dom vill, inga brev eller något spelar roll.
Bestrids ett bf så får sökande frågan om det ska lämnas till Tingsrätten. Ber dom om det så tar tinget över ärendet och det får bevisas saker där.

Kfm fastställer inte tvistiga krav

För kfms del får dom komma med vad dom vill, inga brev eller något spelar roll.
Bestrids ett bf så får sökande frågan om det ska lämnas till Tingsrätten. Ber dom om det så tar tinget över ärendet och det får bevisas saker där.

Kfm fastställer inte tvistiga krav
Yes. Och väl i Tingsrätten, om det nu ens går så långt vilket inte är troligt, vad händer där?

(Tänkte hänvisa till denna diskussion i framtiden, otroligt många besöker tråden. Många mailar mig också)

Yes. Och väl i Tingsrätten, om det nu ens går så långt vilket inte är troligt, vad händer där?

(Tänkte hänvisa till denna diskussion i framtiden, otroligt många besöker tråden. Många mailar mig också)
Exakta processen vet jag inte. Men i stora drag

Överlämning till tinget
Tinget förelägger sökande att utveckla talan (förklara vad dom vill och vilka bevis man vill lyfta)
När det gjorts, så skickas det till gäldenären/svaranden som får förklara sin syn, lyfta bevis osv.
Sen kan det pingpongande fortsätta några gånger, man får möjlighet att lämna åsikter på vad den andra säger..

Det kan också bli muntlig handläggning om någon begär det, som regel först en (eller flera)muntlig förberedelse och senare en huvudförhandling.

Väljer man att inte svara på föreläggandet så kan tingsrätten meddela tredskodom, då är saken klar.

Annars resulterar det i en dom, där tingsrätten beslutar vad som gäller.

Kan sedan överklagas till hovrätten och HD fär processen ser ungefär likadan ut. Det krävs att dom meddelar prövningstillstånd, vilket inte är så vanligt att man får.
I praktiken innebär det att hovrätten/HD inte tänker ta upp ärendet om det inte finns något av juridiskt intresse att fundera över.

Att Anna Andersson från Stigtomta tycker att Rövarbanken ab varit ena skurkar som lånat ut pengar så hon inte ska behöva betala tillbaka, att hon inte har råd eller något annat liknande är sånt som hovrätten och HD struntar i.

Har dom börjat skicka folk också? Dom hade lämnat brev att dom sökt mig.
Via Deltra Kravek.

Har dom börjat skicka folk också? Dom hade lämnat brev att dom sökt mig.
Via Deltra Kravek.
Finns ytterligare en tråd i detta ämne, Deltra kravek är bara att strunta i, bestrid allt som har med expresslån att göra, dom vinner aldrig ett mål i rätten då dom i dagsläget inte kan presentera hållbara bevis på att några avtal ingåtts, dom använder sig inte av några digitala signaturer utan har en hemmasnickrad wordpress sida där vem som helst kan knappa in vilka uppgifter som helst om vilken person som helst.

Det är en skithög från Järfälla som hållit på och lurat folk i över 10 år som ligger bakom detta, vad ni än gör så betala inte en krona.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp