- Meddelanden
- 22 634
- Mottagna reaktioner
- 16 060
- Poäng
- 10 747
Har ingen sett The North Water på svt play?
@Dunder Riktigt riktigt bra serie, 5 avsnitt.
Vad handlar den om? Utspelar den sig i nutid eller typ 1800-talet?
Har ingen sett The North Water på svt play?
@Dunder Riktigt riktigt bra serie, 5 avsnitt.
Handlar om ett engelskt valfångstfartyg under 1800-talets mitt som seglar till Arktis. Kaptenen kommer att erhålla en stor summa pengar mot att han sänker skeppet väl framme i Arktis. Så försäkringsbedrägerier pågick även för 200 år sedanVad handlar den om? Utspelar den sig i nutid eller typ 1800-talet?
Nu ska jag inte avslöja mer men ni som är känsliga får titta bort när de visar i närbild hur besättningen flår sälar och dödar valar. De dödar även varann och andra de möter. Berättelsens huvudperson är skeppsläkaren som är beroende av laundaum pga tidigare händelse.Du missade Repmånad!Jag älskar militärfilmer så jag listar dem bästa jag sett (sett alla)
1. Saving Private Ryan (har du inte sett den, avbryt allt du håller på med och slå på den med en gång)
2. American Sniper (så jävla bra och verklighetsbaserad, RIP Chris Kyle)
3. Band of brothers (1 säsong serie, också verklighetsbaserad, typ, absolut bästa serien jag någonsin sett)
4. Lone Survivor (också verklighetsbaserad, Mark Wahlberg huvudskådis)
5.Restrepo, dokumentärfilm, real footage, sjukt bra dokumentär.
6.13 Hours in Benghazi
7.The Hurt Locker

Älskar CIA filmer. Homeland tyckte jag jättemycket om. The Americans fastnade jag inte för.Gillar man serier om CIA och KGB m.m. så finns:
Homeland som har åtta säsonger
![]()
Samt
The Americans som har sex säsonger
![]()
Edit, sedan finns den franska serien:
Falsk identitet som går att se på SVT Play som har 5 säsonger
![]()
Falsk identitet – Avsnitt 1
Efter ett sex år långt uppdrag i Syrien under alias, återvänder toppagenten Guillaume Debailly till Paris och den franska underrättelsetjänsten DSGE:s hemligaste avdelning. Hemkomsten sammanfaller med att enheten förlorar en agent i Alger under mystiska omständigheter, samtidigt som den unga...www.svtplay.se
![]()
Tror inte du kommer att ångra dig!Det blir nog att se den! Tack!
Håller på att kolla på The Americans nu (såg den för några år sedan) och den tycker jag är rätt bra men det är väl en smaksak.Älskar CIA filmer. Homeland tyckte jag jättemycket om. The Americans fastnade jag inte för.
Serien Six kan jag VARMT rekommendera! Minns dock inte var jag såg den nånstans.Håller på att kolla på The Americans nu (såg den för några år sedan) och den tycker jag är rätt bra men det är väl en smaksak.
Finns det fler serier som berör CIA eller spionserier överlag som är värd att se?
Serien Six kan jag VARMT rekommendera! Minns dock inte var jag såg den nånstans.
"Den här serien inspireras av SEAL Team Six verkliga uppdrag. Förbandet är mest känt för att det var de som dödade Usama bin Ladin, och deras liv skildras i filmer som ”Lone Survivor” och ”Captain Phillips”. Med hjälp av före detta medlemmar i specialstyrkan som har säkerställt äktheten och korrektheten, samtidigt som hemligstämplat material inte har avslöjats, är SIX en berättelse om ett elitförband inom specialstyrkan. De är de allra bästa inom sitt gebit. Serien skildrar på ett känsloladdat sätt hur det är att vara med i SEAL Team Six, och bland annat fatta livsavgörande beslut för att skydda sina kollegor och sitt land."
Både Lone Survivor och Captain Philips finns med på min lista med sevärda filmer! Den förstnämnda är en av mina absoluta favoriter!