Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fick förtidsåterbetalning av skatten för ett tag sen o nu står de att ja ska få tillbaka mer?

Fick tag på en på skatten verket nu som hjälpte mig. Han sa de verkar blivit väldigt struligt allting o han trodde jag skulle åka på o betala nåt på ca 1200kr....va ju inte farligt men ändå trodde verkligen jag skulle få tillbaka ännu mer haha men får väl va glad att de inte blev mer rest skatt...

Fick tag på en på skatten verket nu som hjälpte mig. Han sa de verkar blivit väldigt struligt allting o han trodde jag skulle åka på o betala nåt på ca 1200kr....va ju inte farligt men ändå trodde verkligen jag skulle få tillbaka ännu mer haha men får väl va glad att de inte blev mer rest skatt...
1235 kr.

Vill inte vara taskig men detta var väl ändå inte så svårt att förstå? Det är i princip omöjligt att i December räkna ut på kronan den summan du skulle få tillbaka. Därför är detta nu reglerat och du ska betala in mellanskillnaden. Var glad att du tillfälligt fick mer ist :).

Vill inte vara taskig men detta var väl ändå inte så svårt att förstå? Det är i princip omöjligt att i December räkna ut på kronan den summan du skulle få tillbaka. Därför är detta nu reglerat och du ska betala in mellanskillnaden. Var glad att du tillfälligt fick mer ist :).

Nä iof:) är glad ja fick tillbaka där i januari så ja kunde betala bort massa o slippa hamna hos kronofogden igen så...

Hur länge har man på sig o betala tillbaka de där då som man är skyldig?

Och när jag påtalade att det kunde bli precis så här så var jag bara dum och besvärlig...

Nä iof:) är glad ja fick tillbaka där i januari så ja kunde betala bort massa o slippa hamna hos kronofogden igen så...

Ett bra tag som jag förstår det. Månader antagligen.

12 november, men i praktiken kan du betala med det du får på decemberlönen. Betala in lite varje månad med start så fort som möjligt så blir det lättare.

Kollade upp nu och den 17e januari fick jag en utbetalning från Skatteverket på 11 tusen förtids återbetalning av skatt.

När ja kollar min deklaration nu med belopp o få tillbaka så står de 9765kr........

O på Skatteverkets app står de 0kr.

Tkr de låter väldigt märkligt att ja ska få tillbaka så mkt när jag fick tillbaka den 17e januari....elr kan de stämma???
På appen kan du väl inte se vad du ska få tillbaka än

12 november, men i praktiken kan du betala med det du får på decemberlönen. Betala in lite varje månad med start så fort som möjligt så blir det lättare.

Sistnämnda är bra ide.
Att betala med decemberlönen är vanskligt, det har hänt flera gånger senaste åren att skatteverket varit seg att bokföra inbetalning och restfört skatten ändå..

Och när jag påtalade att det kunde bli precis så här så var jag bara dum och besvärlig...

Haha njae....som sagt ja e glad att ja fick tillbaka i förtid o nu får ja betala nån tusenlapp i restskatt men e inte hela världen.

Har man ett år på sig till december o betala in de alltså?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp