Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fick avslag från Remember trots inskickat inkomstunderlag!

Ber om ursäkt för att jag är sen med mitt svar. Jag har varit på resande fot den senaste veckan.

Jag fick inte lånet från Remember då de sa att de ville ha in underlagen samma dag som jag fick avslag och jag hade inte tillgång till de senaste lönespecifikationerna då min arbetsgivares lönesystem hade tekniskt underhåll som sträckte sig till dagen efter.

Är så jävla förbannad på Remember :mad:, först så beviljar de och sen så ger de mig avslag bara för att det inte står "LÖN" när arbetsgivaren sätter in pengarna på kontot. Fick avslag igen tror att jag skickade in arbetsgivarintyg som de bad om. Har skött samtliga av mina räkningar till deras kreditkort, har alltid betalat i tid, sen behandlar de en som skit när man behöver ett lån. :(

Det står så här när min arbetsgivare sätter in lön på kontot:

2020-04-27 7485127588 F 19 300,00
2020-03-27 5823498156 F 20 500,00
2020-02-26 2167717303 F 18 000,00

Hur i hela friden kan Remember inte se att dessa transaktioner är min lön! o_O De ser ju att balansen på kontot ökar signifikant i datumen varje månad. Vill jävla nötter. Tjejen på kundtjänsten sa att det ska stå LÖN men det är inte alla arbetsgivare som noterar i kontoutdraget med LÖN när de sätter in summan på kontot.

Nu har mitt UC-betyg stigit från 1,8 % till 2,1 % och jag har en förfrågan från den 4 maj. Hade tänkt vänta 3 veckor tills jag söker lån på nytt. Funderar Sanatander, Marginalen bank och ICA banken. Vilka av dessa banker tror ni är lättast att låna från utan onödiga, dumma frågor och kompletteringar?
Kunde du inte skickat kopia på din löneavi ?

Kunde du inte skickat kopia på din löneavi ?
Remember sa nej. De ville ha lönespecifikationerna samma dag. Det spelade ingen roll för dem om jag kunde komplettera dagen efter på kvällen då arbetsgivarens lönekontor var färdiga med det tekniska underhållet med lönesystemet. Helt sjukt! Är så jävla förbannad på Remember. :mad:

De kräver alltså att arbetsgivaren markerar betalningen med just "LÖN", annars gills inte kompletteringsunderlaget och det blir avslag? Vad har din arbetsgivare markerat betalningen med?

Det låter som oerhört märkligt beteende av Remember, kan jag tycka. Det vore bättre om de följde upp med dig, förklarade situationen och bad om ytterligare underlag, istället för att direkt ge ett blankt avslag utan närmare förklaring. Konstigt...
Ja, det är exakt vad de menar. Det är under all kritik att en väletablerad bank som Remember inte kan utläsa löneinsättningar på kontoutdrag! Hade arbetsgivaren markerat transaktionen med LÖN så hade jag fått mina 80 000 på kontot. Helt otroligt. o_O

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp