Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fick avslag från Remember trots inskickat inkomstunderlag!

Som sagt så sökte jag ett lån hos Remember på 80 000 kr i morse. Jag angav renovering som syfte med lånet.

När jag sökte så blev jag beviljad hela beloppet med 7 års återbetalningstid med en ränta på 7,95 %. Jag signerade skuldebrevet med Bank-ID. Dock så ville de ha komplettering på kontoutdrag där det framgår de tre senaste löneinsättningarna.

Inget konstigt så långt, jag skickar in tre kontoutdrag på mina tre senaste löneinsättningar specifikt för de dagarna när pengarna kom in på kontot så att de inte skulle se mina övriga transaktioner i månaden.

Får efter 15-20 minuter besked på sms att det blev avslag. Jag blev så chockad, jag ringde upp kreditavdelningen, frågade dem varför jag fick avslag samt jag påtalade dem att jag har skickat korrekta inkomstunderlag i kontoutdraget. :confused:

Till svar fick jag: "När vi granskade ditt kontoutdrag så framgår det inte att du har fått in någon lön och dessutom så ser vi att du har en inkomst från Försäkringskassan."

Jag svarar då att jag har fått lön och de summorna på 18 000, 20 500 och 19 300 kr är insatta på kontot den 27 varje månad från min arbetsgivare, det framgår TYDLIGT på kontoutdraget. Den insättningen från Försäkringskassan är en återbetalning av bostadsbidrag från förra året då jag hade fått för lite utbetalt gällande ett beslut från FK i mars.

Då svarar hon: "Ok, men det är så att det ska stå LÖN när arbetsgivaren sätter in beloppet på kontot. Du måste komplettera med lönespecifikationer och arbetsgivarintyg. Dokumenten måste in idag eftersom du redan har skickat in underlagen tidigare idag"

När jag loggar in hos arbetsgivarens lönekontor så kan jag inte komma åt mina senaste lönespecifikationer då lönesystemet har tekniskt underhåll på mina sidor som håller på fram tills imorgon kl. 18. Istället skickar jag in arbetsgivarintyg som jag har i en mapp på datorn som styrker att jag är anställd.

Efter 25 minuter får jag ett sms igen där jag får avslag med meddelandet att de inte kan bevilja lånet nu och jag är välkommen tillbaka vid ett senare tillfälle.

Jag kommer inte åt mina lönespecifikationer då lönesystemet har tekniskt underhåll tills imorgon kväll, jag kan inte skicka in underlagen idag.

Jag är så ledsen och förbannad på Remember! Jag har varit kund hos dem i nästan fyra år och jag har skött mina betalningar till kreditkortet trots det kan jag inte få ett mindre lån från dem med en bra UC på 1,8 %, inga förfrågningar, inga anmärkningar, nyttjandegrad 23 % kreditkort och månadslön före skatt på drygt 26 000 kr. :(

Mitt tips till er alla är att nu framöver ha två bankkonton hos två olika banker där i det ena kontot ENDAST lönen kommer in på det kontot. Det andra kontot har man sina dagliga transaktioner. Detta för att dölja eventuella högrisk inkomst- och utgiftstransaktioner vilket kan leda till avslag om bankerna kräver att ni ska komplettera med kontoutdrag eller liknande.

De kräver alltså att arbetsgivaren markerar betalningen med just "LÖN", annars gills inte kompletteringsunderlaget och det blir avslag? Vad har din arbetsgivare markerat betalningen med?

Det låter som oerhört märkligt beteende av Remember, kan jag tycka. Det vore bättre om de följde upp med dig, förklarade situationen och bad om ytterligare underlag, istället för att direkt ge ett blankt avslag utan närmare förklaring. Konstigt...

Men om du förklarar att du kan skicka in underlaget först imorgon så kanske de kan acceptera det? Hoppas.

Inser att ditt inlägg skrevs i måndags. Hoppas att det gick bra.

Remember är kända för att bevilja men sen avslå.
Förstår att du är djupt besviken!!!! Men med 1,8 i uc risk så känns det som att du inte skulle ha problem att få ett lån någon annanstans?

De kräver alltså att arbetsgivaren markerar betalningen med just "LÖN", annars gills inte kompletteringsunderlaget och det blir avslag? Vad har din arbetsgivare markerat betalningen med?

Det låter som oerhört märkligt beteende av Remember, kan jag tycka. Det vore bättre om de följde upp med dig, förklarade situationen och bad om ytterligare underlag, istället för att direkt ge ett blankt avslag utan närmare förklaring. Konstigt...
Det är inget som arbetsgivaren kan välja, texten är beroende av vilken typ av löneutbetalning som görs. Ordet "Lön" står om man använder en finansiell tjänst som kallas KI (kontoinsättning), andra tjänster är BGC Leverantörsbetalning, SUS (Swedbank), Nordea Lönefil (ordet lön står), Nordea personkonto o s v. Känns sådär omodernt av Remember att inte fatta detta, eller så använder de det som svepskäl för att de ger orimligt många avslag sent i processen.

Som sagt så sökte jag ett lån hos Remember på 80 000 kr i morse. Jag angav renovering som syfte med lånet.

När jag sökte så blev jag beviljad hela beloppet med 7 års återbetalningstid med en ränta på 7,95 %. Jag signerade skuldebrevet med Bank-ID. Dock så ville de ha komplettering på kontoutdrag där det framgår de tre senaste löneinsättningarna.

Inget konstigt så långt, jag skickar in tre kontoutdrag på mina tre senaste löneinsättningar specifikt för de dagarna när pengarna kom in på kontot så att de inte skulle se mina övriga transaktioner i månaden.

Får efter 15-20 minuter besked på sms att det blev avslag. Jag blev så chockad, jag ringde upp kreditavdelningen, frågade dem varför jag fick avslag samt jag påtalade dem att jag har skickat korrekta inkomstunderlag i kontoutdraget. :confused:

Till svar fick jag: "När vi granskade ditt kontoutdrag så framgår det inte att du har fått in någon lön och dessutom så ser vi att du har en inkomst från Försäkringskassan."

Jag svarar då att jag har fått lön och de summorna på 18 000, 20 500 och 19 300 kr är insatta på kontot den 27 varje månad från min arbetsgivare, det framgår TYDLIGT på kontoutdraget. Den insättningen från Försäkringskassan är en återbetalning av bostadsbidrag från förra året då jag hade fått för lite utbetalt gällande ett beslut från FK i mars.

Då svarar hon: "Ok, men det är så att det ska stå LÖN när arbetsgivaren sätter in beloppet på kontot. Du måste komplettera med lönespecifikationer och arbetsgivarintyg. Dokumenten måste in idag eftersom du redan har skickat in underlagen tidigare idag"

När jag loggar in hos arbetsgivarens lönekontor så kan jag inte komma åt mina senaste lönespecifikationer då lönesystemet har tekniskt underhåll på mina sidor som håller på fram tills imorgon kl. 18. Istället skickar jag in arbetsgivarintyg som jag har i en mapp på datorn som styrker att jag är anställd.

Efter 25 minuter får jag ett sms igen där jag får avslag med meddelandet att de inte kan bevilja lånet nu och jag är välkommen tillbaka vid ett senare tillfälle.

Jag kommer inte åt mina lönespecifikationer då lönesystemet har tekniskt underhåll tills imorgon kväll, jag kan inte skicka in underlagen idag.

Jag är så ledsen och förbannad på Remember! Jag har varit kund hos dem i nästan fyra år och jag har skött mina betalningar till kreditkortet trots det kan jag inte få ett mindre lån från dem med en bra UC på 1,8 %, inga förfrågningar, inga anmärkningar, nyttjandegrad 23 % kreditkort och månadslön före skatt på drygt 26 000 kr. :(

Mitt tips till er alla är att nu framöver ha två bankkonton hos två olika banker där i det ena kontot ENDAST lönen kommer in på det kontot. Det andra kontot har man sina dagliga transaktioner. Detta för att dölja eventuella högrisk inkomst- och utgiftstransaktioner vilket kan leda till avslag om bankerna kräver att ni ska komplettera med kontoutdrag eller liknande.
Har just fixat två konton. Ett där lönen och barnbidrag sätts in och där normala räkningar som hyra, el, försäkringar ligger som autogiro, samt en stor summa som varje månad går till ett sparkonto i SBAB. Att jag sedan för över sparsumman varje månad till ett konto i en annan bank varifrån jag betalar till skuldsaneringen och betalar sonens hyra och sånt behöver ju inte synas i första bankens utdrag. Allt för att det ska se rent och fint ut när jag behöver ta bolån så småningom.

som svar tills TS:
en ansökan är kvar hos bankerna i 30 dagar från det att du blir beviljad ett lån, det är ett lånelöfte och de kan inte säga att du måste skicka in detta idag osv, de kan alltid ta upp ansökan igen och du behöver absolut inte ansöka på nytt, den finns där.

Angående kompletteringar är en del banker oerhört trögfattade och måste ha EXAKT det som de säger, varken mer eller mindre.
med din Uc-score skulle jag skita i Rememer och ansöka på advida eller lendo och få större spridning.
Lycka till

Fattar inte att banker begär halvluddiga printscreens där en löneinsättning finns redovisad och som kan vara kopierad istället för en lönespec direkt där både belopp, datum och personnummer framgår? Låter skumt...

Ber om ursäkt för att jag är sen med mitt svar. Jag har varit på resande fot den senaste veckan.

Jag fick inte lånet från Remember då de sa att de ville ha in underlagen samma dag som jag fick avslag och jag hade inte tillgång till de senaste lönespecifikationerna då min arbetsgivares lönesystem hade tekniskt underhåll som sträckte sig till dagen efter.

Är så jävla förbannad på Remember :mad:, först så beviljar de och sen så ger de mig avslag bara för att det inte står "LÖN" när arbetsgivaren sätter in pengarna på kontot. Fick avslag igen tror att jag skickade in arbetsgivarintyg som de bad om. Har skött samtliga av mina räkningar till deras kreditkort, har alltid betalat i tid, sen behandlar de en som skit när man behöver ett lån. :(

Det står så här när min arbetsgivare sätter in lön på kontot:

2020-04-27 7485127588 F 19 300,00
2020-03-27 5823498156 F 20 500,00
2020-02-26 2167717303 F 18 000,00

Hur i hela friden kan Remember inte se att dessa transaktioner är min lön! o_O De ser ju att balansen på kontot ökar signifikant i datumen varje månad. Vill jävla nötter. Tjejen på kundtjänsten sa att det ska stå LÖN men det är inte alla arbetsgivare som noterar i kontoutdraget med LÖN när de sätter in summan på kontot.

Nu har mitt UC-betyg stigit från 1,8 % till 2,1 % och jag har en förfrågan från den 4 maj. Hade tänkt vänta 3 veckor tills jag söker lån på nytt. Funderar Sanatander, Marginalen bank och ICA banken. Vilka av dessa banker tror ni är lättast att låna från utan onödiga, dumma frågor och kompletteringar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp