Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ferratum uppsagt min konto utan andlening

Nej jag har Inte sagt upp själv , jag missade en faktura men de säger att det e inte på grund av faktura !

Bilagor

• F1A4938A-E7B5-4918-891E-7BC30B3E787C.png
    F1A4938A-E7B5-4918-891E-7BC30B3E787C.png
    289.4 KB · Visningar: 336

Där står när långivare har rätt att säga upp lån, kan det vara så att de hävdar synnerliga skäl?
Maila texten nedan till de o fråga vilken av anledningarna nedan de hänvisar till.

”En långivare har bara rätt att säga upp ditt lån till omedelbar betalning i vissa situationer. Dessa situationer handlar i huvudsak om att

• Du är försenad med betalningarna på lånet
  • Värdet på säkerheten (huset, lägenheten, tomten) har sjunkit
  • Det står klart att du undandrar dig att betala skulden
  • Långivaren har synnerliga skäl

Och vänd dig sedan till konsumentombudsmannen!

Säger de uttryckligen i kommunikationen att det inte beror på den uteblivna betalningen, eller är det något som du antar? Om du inte betalat borde problemet ligga där, i synnerhet om du samtidigt inte kontaktat långivaren för att förklara dig eller undvikit att svara på deras kontaktförsök.

Säger de uttryckligen i kommunikationen att det inte beror på den uteblivna betalningen, eller är det något som du antar? Om du inte betalat borde problemet ligga där, i synnerhet om du samtidigt inte kontaktat långivaren för att förklara dig eller undvikit att svara på deras kontaktförsök.
De svara ej tydlig svar , kundtjänst sagt nu ett ögonblick jag fråga min chef sa hon men efter några sekunder avslutat chatten !

Sa att det Inte beror på grund av faktura för att min konto sagt upp den 30 november vilken som jag inte missade några faktura i rad !

Men vad trist men samtidigt är Ferratum ett företag med ockerräntor så det kanske ändå blir bäst för dig att slippa dem.
Jag tror starkt att din skuld kommer att skickas till inkasso. Då kan du ansöka om avbetalningsplan.

Men vad trist men samtidigt är Ferratum ett företag med ockerräntor så det kanske ändå blir bäst för dig att slippa dem.
Jag tror starkt att din skuld kommer att skickas till inkasso. Då kan du ansöka om avbetalningsplan.
Ja, de är inte roliga. Men tyvärr så skickar de till Alektrum. De är inte bra på att ge rimliga avbetalningsplaner. De ville ha 7500kr/månad från mig.

Det är ju solklart att det beror på din faktura du inte betalat.
De säger upp krediten om man ligger efter med 2-3 betalningar. Aldrig hört att de gör det efter en enda försenad eller utebliven betalning.
Låter skumt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp