Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ferratum uppsagt min konto utan andlening

För att tillägga det räcker med en av punkterna uppfylls för att kunna begära full återbetalning.

Var någon person som hade detta problem tidigare som jag hjälpte detta med, minns dock inte vem.

Tror dock inte det var ferratum men någon dylik skräpkredit.

Uppdatering : de säger ej tydlig varför blir uppsagt men den är inte uppsagt på grund av faktura!

Kundtjänst: Ja då hänvisar jag dig till paragraf 13.12. Det är inget mer jag kan göra tyvärr.

Kundtjänst: Ja då hänvisar jag dig till paragraf 13.12. Det är inget mer jag kan göra tyvärr.
Hänvisa dom till lagen för konsumentkrediter, du blir nog tyvärr tvungen att bestrida. Bifogade tidigare vad som gäller.

FI har även utfärdat dom ett tillstånd att bedriva den verksamhet dom gör, så där kan du börja direkt. Men skulle nog ringa dom, för något som inte stämmer.

Lagen är väldigt tydlig så dom vinner verkligen inget på att dra detta

Hänvisa dom till lagen för konsumentkrediter, du blir nog tyvärr tvungen att bestrida. Bifogade tidigare vad som gäller.

FI har även utfärdat dom ett tillstånd att bedriva den verksamhet dom gör, så där kan du börja direkt. Men skulle nog ringa dom, för något som inte stämmer.

Lagen är väldigt tydlig så dom vinner verkligen inget på att dra detta
Är du så stensäker på att maltesiska bolag lyder under svensk lag?

Endast en skärmdump där återbetalning krävs och hänvisning till paragrafen.
13.12 Vid avslutande av Avtalet oavsett anledning, ska föreskrifterna i detta Avtal vilka till sin natur
anger parternas rättigheter och skyldigheter efter att Avtalet avslutats, gälla även efter att Avtalet avslutats. Detta gäller framför allt sådana föreskrifter som bestämmer hur tvister mellan parterna ska lösas, återbetalningsskyldigheter, indrivning och betalning av förfallna belopp och förfarandet för beräkning och betalning av sådana belopp och parternas ansvar, och överlåtelse. Dessa Allmänna Villkor finns tillgängliga på hemsidan och det är möjligt för Kunden att via e- post eller telefon begära att Kundtjänst skickar en kopia av dessa villkor, antingen elektroniskt eller per post.

Är du så stensäker på att maltesiska bolag lyder under svensk lag?
Så gott som, dom behöver ha tillstånd från FI vilket dom har.

Men 100% är jag inte, hen behöver lyfta på luren och ringa FI för att få det bekräftat. Finner dock inget som säger att dom kan avvika ifrån det, kan dock säga EUs banklagar tillåter inte en bank att säga upp lånen ”oavsett” anledning som dom skriver det.

Så deras punkt 13:12 är rent skräp, och håller inte.

Tittar man på företaget i sig så handlas deras bonds som junk, tror nog företaget har problem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp