Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ferratum lånespärr men ändå inte

Hej.
2016 satt jag i lånfällan och mailade alla lånebolag att jag ville spärra mig från nya lån i framtiden. Fick svar av ferratum att det är nu gjort, men insåg nu när man är tillbaka i lånefällan att jag har ju fått ett nytt lån av ferratum nu 2023, har man något att vinna på detta?

Vaddå vinna? Om du pratar genom att stämma dem så tycker jag att du ska spola den planen och istället fokusera på att bli frisk från ditt konsumtionsmissbruk för det är där det riktiga problemet ligger.

Och ett fokus för att bli frisk har varit att maila företag för att bli spärrad så man inte kan låna pengar. Ändå gick lånet igenom fast de har svarat på mail 2016 att man är spärrad från deras tjänst

Och ett fokus för att bli frisk har varit att maila företag för att bli spärrad så man inte kan låna pengar. Ändå gick lånet igenom fast de har svarat på mail 2016 att man är spärrad från deras tjänst

Det är ju så klart olyckligt att Ferratum släppt på spärren men det är ju ingen annan än du själv som skickat iväg låneansökan. Det du håller på med nu är att släcka bränder och det hjälper dig inte att bli frisk på riktigt.

Ferratum har två olika tjänster, kredit och blanco. Kan hända du var spärrad på den gamla och att den innefattade bolaget som drev blanco och sedan har dem skapat en ny tjänst under "ny flagg" som du ej var spärrad på. Jag själv hade ett case med misslyckade betalningar osv 2011 ca och var spärrad automatiskt i flertalet år, läs 10+ och kunde i år låna igen på den "nya" tjänsten.

Ferratum har två olika tjänster, kredit och blanco. Kan hända du var spärrad på den gamla och att den innefattade bolaget som drev blanco och sedan har dem skapat en ny tjänst under "ny flagg" som du ej var spärrad på. Jag själv hade ett case med misslyckade betalningar osv 2011 ca och var spärrad automatiskt i flertalet år, läs 10+ och kunde i år låna igen på den "nya" tjänsten.
Tror tyvärr att det är ngt sådant även i detta fallet. De kommer slingra ur sig som ålar om man skulle försöka sätta dit dem. Enligt min mening borde de inte få finnas på marknaden alls. De skor sig på de mest utsatta som inte får lån nån annanstans.

Spärrade mig på ferrarum (hade 3000:- kredit) 2017 pga spelmissbruk. När jag försökte låna av dom i höstas stod det ”kontakta kundtjänst”, gjorde det och hon bekräftade att jag var spärrad och aldrig kunde låna via dom. Så antingen hände det något med deras ansvarstänk mellan 2016 och 2017, eller så har dom missat att spärra dig

Vaddå vinna? Om du pratar genom att stämma dem så tycker jag att du ska spola den planen och istället fokusera på att bli frisk från ditt konsumtionsmissbruk för det är där det riktiga problemet ligger.
Helt fel. Om man spärrat sig för att kunna låna och dom bekräftat spärren så ska man inte kunna låna.

Jag tycker inte han ska behöva betala igen krona. Dom får skylla sig själv. Låter han det gå till kronofogden och överklagar skulden där med bekräftelse att han är spärrad för fler lån och ändå fått lån av Ferratum så kommer dom att ogiltigförklara allt mest troligt och att Ferratum får ta på sig felet hoppas jag.

Det är samma sak som om du spärrar dig för spel hos ett spelbolag. Lyckas man spela bort pengar hos dom sen så är dom tvungna att återbetala det man förlorat.

Svenska banklicenser är rent av ett skämt, legaliserad maffia. 95% av alla banker i Sverige skulle upphöra imorgon om vi hade riktiga lagar och regler för banker.

Helt fel. Om man spärrat sig för att kunna låna och dom bekräftat spärren så ska man inte kunna låna.

Jag tycker inte han ska behöva betala igen krona. Dom får skylla sig själv. Låter han det gå till kronofogden och överklagar skulden där med bekräftelse att han är spärrad för fler lån och ändå fått lån av Ferratum så kommer dom att ogiltigförklara allt mest troligt och att Ferratum får ta på sig felet hoppas jag.

Det är samma sak som om du spärrar dig för spel hos ett spelbolag. Lyckas man spela bort pengar hos dom sen så är dom tvungna att återbetala det man förlorat.

Svenska banklicenser är rent av ett skämt, legaliserad maffia. 95% av alla banker i Sverige skulle upphöra imorgon om vi hade riktiga lagar och regler för banker.
Swedbank, SEB, Handelsbanken, Nordea, ICA-Banken och SBAB torde äga mer än 95 % av alla skulder till privatpersoner i Sverige.
Slänger vi in Länsförsäkringar äger de antagligen någon procent.
Vilka lagar och regler skulle få dessa banker att upphöra, dessutom på ett så kort tidsspann som en dag?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp