Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ferratum lån godkänt men inga pengar utbetalda – vad säger ARN?

Nu har jag fått beslut från ARN i mitt ärende mot Ferratum

Jag fick inte fullt bifall för att ett bindande kreditavtal skulle anses ha uppstått. Däremot fick jag rätt i mitt andrahandsyrkande och beviljades ersättning på cirka 6 200 kr för den ekonomiska skada som uppstod på grund av hur banken hanterade ärendet.

ARN ansåg alltså att även om banken enligt sina villkor inte formellt var tvungen att betala ut lånet, så var deras kommunikation och sätt att hantera ärendet på ett sätt att jag hade anledning att uppfatta det som godkänt.
De bedömde att banken brustit i sin hantering och därför ska ersätta mig.

För mig handlar det inte bara om summan, utan om att det faktiskt prövades och att banken inte helt kom undan trots hur situationen sköttes.

Jag delar detta för att andra ska veta att det kan vara värt att driva frågan vidare om man tycker att något gått fel. Detta handlade inte om pengarna utan om att de faktist gjorde fel och att detta prövades.

Nu får vi ju se om Ferratum följer denna rekommendation. Då det är just en rekommendation och inte ett juridiskt bindande krav.
Intressant. Var ditt andrahandsyrkande 6200 SEK? Hur kom du fram till det?

Enligt allabolag så har deras svenska AB Multitude Services Sweden AB beslutat om likvidation?
Likvidation beslutad 2026-01-01 står det för mig.

Intressant. Var ditt andrahandsyrkande 6200 SEK? Hur kom du fram till det?

Enligt allabolag så har deras svenska AB Multitude Services Sweden AB beslutat om likvidation?
Likvidation beslutad 2026-01-01 står det för mig.
Summan är uträknad baserat på vilka kostnader som detta lån var tänkt att täcka som i detta fall uteblev.

Beslutet kom idag så har ingen anning om hur de ställer sig till detta beslut

Hur lång tid tog det från början till beslut ungefär?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp