Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

ferratum inkasso

haft mitt lån hos ferratum på inkasso.. men betalt klart det för 2 månader sen hos svea.
men kan inte låna igen. står att det inte är beviljat pga sen återbetalning.. har som spärrat mig för alltid då??

Någon som fått till en avbetalningsplan hos Ferratum innan det gått till inkasso?
Har försökt att få en avbetalningsplan men verkar omöjligt.
Har flexkredit på 6000 kr och betalar 600kr i månaden.
Försöker att få lite lägre att betala via en avbetalningsplan men verkar få låta detta gå till inkasso innan...

Någon som fått till en avbetalningsplan hos Ferratum innan det gått till inkasso?
Försöker att få lite lägre att betala via en avbetalningsplan men verkar få låta detta gå till inkasso innan...
Jag försökte få det då de hade något som hette Pluslån men fick hela tiden till svar att det måste gå till inkasso först innan jag kunde ansöka om en avbetalningsplan. Så jag fick det aldrig i alla fall.

Jag tror inte att du kan få lägre månadskostnad hos inkasso än du redan har.

Fick svar från Ferratum att de för närvarande inte har nått inkassobolag då de ligger i upphandling.
De skrev att det är bättre att betala så mycket jag kan så skulden minskar lite i alla fall..

Det svaret fick jag för 2 år sedan undrar varför de ännu inte har något inkassobolag. Jag hade deras tidigare version av Flexkrediten och ville släppa till inkasso men de sa samma sak inget inkasso, de har för vanliga Ferratum smslån men inte för Flexkrediten konstigt det är ju samma företag för båda. Jag fick börja betala av jag tror ca 400/månad.

Ferratum säger idag att de använder Sileo för inkasso, någon som fått sin skuld överförd till dom?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp