Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

ferratum inkasso

Sileo kapital tar automatisk UC halvårsvis!! Hade mitt Kontantfinans hos Sileo och de tog UC på mig 2 gånger under avbetalningstiden. Vet inte om de kommer att göra det med Ferratum men ring och fråga om ditt lån hamnar där.

Senast ändrad:
Sileo kapital var jättebra att och göra med men att de tog onödiga UC gillade jag inte.

Ferratum säger idag att de använder Sileo för inkasso, någon som fått sin skuld överförd till dom?

Jag har mitt Meddelandelån/Intrum hos dom sedan det skickats vidare dit. Har ingen särskild uppfattning om dom. En uppgörelse fullföljdes och inget mer med det.

Men vet inte så mycket om företaget Sileo Kapital, någon annan som har någon information om det företaget och vad dom är för några?

Googla Sileo Kapital får du se finns många saker om dem bla. på Fattiga Riddare

Har Sileo på en annan skuld sen tidigare, Tycker dom varit bra att ha och göra med och vet det om Uc men ber man dom så tar dom inte Uc halvårsvis. Men antar att dom kommer ta UC första gången dom får en skuld till sig iallafall

Ja man måste meddela i förväg om man inte vill att de ska ta en ny UC efter 6 månader men syftet att ta en UC första gången förstår jag inte.

Ja man måste meddela i förväg om man inte vill att de ska ta en ny UC efter 6 månader men syftet att ta en UC första gången förstår jag inte.

Syftet torde väl vara att bilda sig en uppfattning om betalningsförmågan, det påverkar ju i sin tur kanske hur de handskas med ärendet. Men de kunde ju lugna sig tills det uppstår något sorts problem kan man tycka.

I mitt fall hade jag redan en avbetalningsplan hos Gothia som jag skött som Gothia sålde till Sileo så att de då tog en UC när jag fått avbetalningsplan hos Sileo tyckte jag då var väldig onödigt.

För att veta om det är nödvändigt överhuvudtaget att skicka skulden till Kronofogden. Har en person massor av skulder där och funnits där sen 70-talet eller liknande, då är det inte så stor mening att skicka skulden till Kronofogden just nu.

För att veta om det är nödvändigt överhuvudtaget att skicka skulden till Kronofogden. Har en person massor av skulder där och funnits där sen 70-talet eller liknande, då är det inte så stor mening att skicka skulden till Kronofogden just nu.
Jag såg ju enbart till mitt eget ärende Sileo köpte skulden från Gothia och de borde ju redan då sett att jag skött min avbetalningsplan hos dem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp