Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ferratum höjning när?

Fick brev från creditsafe att ferratum tagit kreditupplysning på mig den 2 februari. Jag har inte ansökt om något.
Någon annan som fått?

Fick brev från creditsafe att ferratum tagit kreditupplysning på mig den 2 februari. Jag har inte ansökt om något.
Någon annan som fått?

Jag har fått ungefär 8-10 sådana på en månad fast jag varit spärrad hos dom senaste tio åren...

Pratade med kundtjänst nu och fick detta svar:
Kredithöjningen för denna månad har redan skickats ut. har du inte fått erbjudandet så betyder det att ditt konto inte var utvalt denna gång.

Tråkigt när man går runt och hoppas

Väldigt konstigt system dom har… Får väl vänta till nästa månad och se om man är ”berättigad” till höjning då istället.
Min kompis fick höja från 15000 till 30000 när hon hade betalat första fakturan. Ska tillägga att min kompis har jätte dåligt kreditbetyg..

Väldigt konstigt system dom har… Får väl vänta till nästa månad och se om man är ”berättigad” till höjning då istället.
Min kompis fick höja från 15000 till 30000 när hon hade betalat första fakturan. Ska tillägga att min kompis har jätte dåligt kreditbetyg..
Så konstigt. Står inte heller vilka krav man ska uppfylla på hemsidan..

Ferratum är krediten med de mest obegripliga villkoren för höjning.

Allt är obegripligt med Ferratum enligt mig :D
Det obegripligaste är att sådana aktörer finns kvar.
Men Ferratum sticker ut när det gäller höjning av deras kredit, ingen begriper på vilka grunder det beviljas, när etc. Inte de heller kan begripa eftersom de aldrig kan förklara hur det går till :facejoy: Hoppas de går i graven snart.

Jag ringde och hörde med dem, har varit kund där i många år både jag och min sambo, aldrig misskött betalningarna. Tydligen är det slumpen som avgör om man får en höjning eller ej enligt personen jag pratade med, känns ju sådär kan jag tycka.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp