Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ferratum, återbetalning

Sedan november 2020 har jag återbetalat mina skulder på Everyday+ (28000),
Monara (9000) Expresskredit (18000),Flexlimit (16000) och Ferratum (28000) och trodde att nu var allt nollat, men idag fick jag en faktura från Ferratum på 4 öre som kom på mailen så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över denna absurda faktura. Har mailet dem men inte fått något svar, hur gör jag för att nolla den skulden måste jag avsluta kontot?

Sedan november 2020 har jag återbetalat mina skulder på Everyday+ (28000),
Monara (9000) Expresskredit (18000),Flexlimit (16000) och Ferratum (28000) och trodde att nu var allt nollat, men idag fick jag en faktura från Ferratum på 4 öre som kom på mailen så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över denna absurda faktura. Har mailet dem men inte fått något svar, hur gör jag för att nolla den skulden måste jag avsluta kontot?
Men herre Gud vad löjligt! Har du testat chatta med deras kundtjänst under kontorstid och fråga om dessa 4 öre?

Men herre Gud vad löjligt! Har du testat chatta med deras kundtjänst under kontorstid och fråga om dessa 4 öre?
Måste ju bara skickas ut automatiskt, kan ju omöjligt vara så tröga att dem gör det medvetet. Hoppas jag inte iallafall...

Måste ju bara skickas ut automatiskt, kan ju omöjligt vara så tröga att dem gör det medvetet. Hoppas jag inte iallafall...
Skulle inte förvåna mig ändå, ett inkasso skickade till kf för att jag betalat 1,34 kr för lite (egentligen hade jag betalat exakt vad de hade sagt att jag ska betala men de sa att det tillkommit lite ränta).

Larryboy fick ju sin höjning igår. Jag har haft mitt lån ett par veckor längre och betalat in för 4 månader. Fortfarande ingetting. Så det är nog ett jävla lotto. Vet inte om det beror på om man loggar in via dator eller mobil. Men det ska ju inte spela roll.
YÄÄÄ yä, den som lever får se..

Tror ej du behöver vara orolig har själv en kredit på 35k och minsta återbetalning är 1400kr
Hej
Är inne och läser inlägg då jag inte fattar hur det funkar och undrar vad som menas i era inlägg att minsta återbetalning är 1400 kr? Man måste väl betala hela sin kredit tillbaka? Sen lästjag om att vissa skulder preskriberas efer 3 år om man inte mottar ett nytt brev från inkasso
Alltså om man då skaffar en fet stämpel att stämpla utanpå breven som kommer att " Mottagaren finns ej" och skickar tillbaka, då upphör då skulden efter 3 år?? Bara en undantag har ju Avida nu har KFM och är skulden där försvinner den ändå efter 3 år om dom nu går i KK eller man inte "mottar" några brev, jag tänker reda upp min skuld och tycker att de där som lånar ut borde gå någon kurs i att behandla sona kunder lite mer humant, det är ju kundernas pengar de vill ha, ja fy så mycket elände det finns i vår värld, nu ska jag iaf betala in frivilliga betalningar och bl skuldfri
På förhand tack för all er hjälp då jag behövde det, ska,aldrig mer ta nåt lån

Fick svar på mailen idag att de makulerat fakturan och nu nollat krediten. I januari var skulden 1037,74 och jag betalade in exakt det och trodde att nu är skulden nollad. Men när betalningen blivit bokförd hade det blivit en upplupen ränta på 7,29 från den 16/1 då jag fick fakturan till den 18/1 då jag betalat den, så jag betalade den också och då blev räntan på den 0,04. Så nu hoppas jag att skulden är nollad för det kan ju inte bli upplupen ränta på 0 kronor i skuld

Fick svar på mailen idag att de makulerat fakturan och nu nollat krediten. I januari var skulden 1037,74 och jag betalade in exakt det och trodde att nu är skulden nollad. Men när betalningen blivit bokförd hade det blivit en upplupen ränta på 7,29 från den 16/1 då jag fick fakturan till den 18/1 då jag betalat den, så jag betalade den också och då blev räntan på den 0,04. Så nu hoppas jag att skulden är nollad för det kan ju inte bli upplupen ränta på 0 kronor i skuld
Ok så skönt att du är fri från dem nu! Jag har tur att de aldrig erbjuder mig höjning, så jag har bara 1000 kr kredit där. I maj har jag betalat bort ViaConto, sen har jag Flexlimit och Everyday+ som jag fortfarande tyvärr måste använda.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp