Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ferratum, återbetalning

Undvik ferratum, 90% av din månadskostnad du betalar är enbart ränta oavsett summan du har lånat, du kommer vara fast med dessa asen i all evighet och om du skulle skita i att betala så går dessa till alektum inkasso som är dom värsta asen som existerar!
Håller med få bort ferratum först av all det gjorde jag för några dagar sen och spärrat mig för alltid.hade 25k/25k sista två betalningar på 2500 var bara räntan skulden minskade inte en krona, har även pratat med dem angående avbetalningsplan men dem kunde aldrig hjälpa med något sämst av alla

Kan bara instämma. Betalar glatt 800kr/mån men försvinner typ 150kr av skulden resten ränta. Jag har 20/35k uttaget men tänkte släcka min kontokredit i april när skatten kommer och bara köra med Fairlo som min backup buffert.

För oss som lyckats få nya avtalsvillkor hos Ferratum så är det samma högsta ränta som övriga får och tar ut dvs Max 39 % årlig (nominell ränta). Då ligger Ferratum bra till i jämförelsen med övriga på marknaden: Ferratum har snabb utbetalning och inga påslag med engångsavgift eller aviavgift eller uttagsavgifter mm.

MEN pratar vi om gamla avtalen och de skyhöga räntorna som är helt horribla då gick det mesta till räntan - dessa villkor måste bort/omförhandlas. Gällde såväl Ferratum som övriga låneföretag inom detta område. Everydayplus ett praktexempel som förutom den skyhöga räntan har/hade en uttagsavgift kommer ej ihåg procentsats på uttaget men dyrt vart det!!

Det jag menar är att det beror på vilket avtal man sitter med. Har haft det gamla/dyra men bytt till nya villkoren vad gäller räntan när denna reglering kom.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp