Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Familjeliv 2 barnspappa - allt är åt helvete!

Alltså undra vad Intrum håller på med? Sen jag fick inledande har det tagit 4st UC på mig under 2 veckor!?! Verkar som de vill se min taxering för 2019. ? Det är ju betydligt högre än 2018... kan det ställa till de för skuldsaneringen mån tro?
Har du varit ärlig med din inkomst i ansökan och vid samtal när du fick inledande så är det inget att oroa sig för.
Däremot bonusen tycker jag att du ska berätta för din handläggare om. En skuldsanering är en ekonomisk rehabilitering och i det ligger att inse vad man kan förlora om man inte sköter den.

Har du varit ärlig med din inkomst i ansökan och vid samtal när du fick inledande så är det inget att oroa sig för.
Däremot bonusen tycker jag att du ska berätta för din handläggare om. En skuldsanering är en ekonomisk rehabilitering och i det ligger att inse vad man kan förlora om man inte sköter den.

Asså, du valde fel yrke... Du borde vara en polis ! :facejoy:

Hej.
Jag har varit ärlig. Men under 2019 fick jag en bonus på 50.000kr samt att jag var pappaledig mellan dec-Jan 19/20 vilket resultera i att jag fick dubbla löner i december. Så ungefär 100k mer i inkomst än vad min lön säger... så de är ju knappast mitt fel att jag fått mer pengar under 2019. Dock fortfarande lika fattig så.

Hej.
Jag har varit ärlig. Men under 2019 fick jag en bonus på 50.000kr samt att jag var pappaledig mellan dec-Jan 19/20 vilket resultera i att jag fick dubbla löner i december. Så ungefär 100k mer i inkomst än vad min lön säger... så de är ju knappast mitt fel att jag fått mer pengar under 2019. Dock fortfarande lika fattig så.
Men då blir det väl någon månad helt utan lön istället?

Var det bara 2019 det var så eller blir det så varje år?
Nej. Bara 2019. Kommer ju ha lägre årsinkomst än vad den säger nu 2020. Så hoppas att de inte någon som invänder för att jag inte uppgett ”rätt” lön. Bara kolla min lönespec (?) bonusen är ju inget jag kan räkna med heller.

Bonus är ju en form av rörlig lön men den är ju inte garanterad så du kan inte direkt ta upp den heller.

2020 lär man utan tvekan bli utan bonus också :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp