Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Faktura från expresslån, vad göra?

Varför skulle den ha betydelse?
Om du skickar ett bf på mig på en riktig skuld, som jag gärna slipper undan, då vore bra steg för att få rätt att bestrida och polisanmäla dig då?
Polisen utreder inte skulden riktighet, kfm gör absolut ingenting med en polisanmälan
Jag tror inte vi pratar om samma sak här. Om man har fått en bluffaktura ska man polisanmäla den som skickar bluffakturor eftersom det är frågan om bedrägeri. Skulder man vill ”slippa undan” som du pratar om hjälper det så klart inte att polisanmäla.

Jag tror inte vi pratar om samma sak här. Om man har fått en bluffaktura ska man polisanmäla den som skickar bluffakturor eftersom det är frågan om bedrägeri. Skulder man vill ”slippa undan” som du pratar om hjälper det så klart inte att polisanmäla.
För kfms fel spelar det ingen roll ändå. En polisanmälan gör ingen skillnad.

Och det är bra att veta att polisanmälan saknar betydelse i frågan om själva skulden.
Det stämmer, men den allmänna rekommendationen är att polisanmäla.

För kfms fel spelar det ingen roll ändå. En polisanmälan gör ingen skillnad.
Bedrägerier ska väl ändå anmälas! Snöa inte in dig för mkt på Kf och skuldens "riktighet".
Polisanmälan gör man för att företagen som skickar bluffakturor ev kan stoppas. Polisen själva utmanar att anmäla. Har ingenting med Kf att göra.

Bestrid allt som har med han att göra!
Jag får flera fakturor från finace&acconting Group! Har polisanmält dom och skickat in till express lån, fick svar från dom att det inte stog någonting om att någon annan har ansökt i mitt namn! Vad gör jag skall jag behöva betala krav breven från express lån? Det kommer flera fakturor i veckan från f&a group! Vad gör jag? Blir galen och rädd att det skall hamna hos kronofogden! Hjälp mig!! MVH Britta Bäckman

Jag får flera fakturor från finace&acconting Group! Har polisanmält dom och skickat in till express lån, fick svar från dom att det inte stog någonting om att någon annan har ansökt i mitt namn! Vad gör jag skall jag behöva betala krav breven från express lån? Det kommer flera fakturor i veckan från f&a group! Vad gör jag? Blir galen och rädd att det skall hamna hos kronofogden! Hjälp mig!! MVH Britta Bäckman
Du bestrider bara, fortsätt bestrid, om dom drar det till Fogden så bestrid där också, en sista utväg är att ni möts i rätten, där vinner du för du har inte använt dig av något bank-id på deras hemsida så dom kan aldrig binda dig till något oavsett om det är du som sökt via deras hemsida. Bevisbördan ligger hos dom.

Dom kommer lägga ner det vad det lider för det kostar massa pengar att processa, vad du än gör så betala inte en krona och gå inte på att du måste göra någon polisanmälan för det behöver du inte.

Bedragare, inget annat...

Jag har också fått en faktura på 379 kr. Jag kan ha gjort en ansökan hos dem men ej fått något lån. Kan dom ta avgift för att man har ansökt?
Nej,enl lag ska summan stå tydligt i annonsen vilket det inte gör utan dom har gömt det i villkor och då gäller om man anv sig av deras konsultation m.m har ALDRIG vart med om nåt så vidrigt bolag!!kommer anmäla dom och jag har bästa advokaten så inga problem!! Dom forts ju också skicka sina fakturor för sina ”tjänster”så oseriösa

Har inte läst igenom tråden. Men när jag råkade säga ja i telefon o fick hem massa bluffsaker och inkasso så skickade jag tillbaka med rekommenderat brev med uppsägning enligt lag 14 dagar. Även polisanmälde och hade kontakt med inkassot om blufföretaget.

Nej,enl lag ska summan stå tydligt i annonsen vilket det inte gör utan dom har gömt det i villkor och då gäller om man anv sig av deras konsultation m.m har ALDRIG vart med om nåt så vidrigt bolag!!kommer anmäla dom och jag har bästa advokaten så inga problem!! Dom forts ju också skicka sina fakturor för sina ”tjänster”så oseriösa
Du har fel. När du nyttjar deras tjänst så går du automatiskt med på deras villkor. Har man ansökt så får man skylla sig själv. Ta det som en lärdom och läs igenom villkoren nästa gång

Du har fel. När du nyttjar deras tjänst så går du automatiskt med på deras villkor. Har man ansökt så får man skylla sig själv. Ta det som en lärdom och läs igenom villkoren nästa gång
Är ju så att hela sidan är gjort för att vara vilseledande. Sedan måste det tydligt framgå en kostnad vilket det inte gör i detta. Du tror du söker ett lån i första anblick, sida 2 om du läser lite noga att förmedlar lån.

1721829362869.png
Är även olaglig verksamhet då dom "fungerar" som en låneförmedlare, är en ren scam och folk bör absolut inte betala någon faktura och bestrida.
1721829384413.png

Sedan så faller dom ju direkt på detta då hela sidan är rakt igenom vilseledande.
1721830025530.png

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp