Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fairlo, max 100000kr

Har svårt att se att Klarna blir spärrat när Fairlo betalat in pengarna. Jag hoppas att man kan se inbetalningen senare idag hos Klarna och då kanske att man har större köputrymme igen.

Undrar om de betalade in igår? Fakturan ska ju vara betald senast idag och vill inte ha påminnelser

Har inte hängt med riktigt. Vad är Fairlo lösa.? Och tar de Bisnode ? Och ni som fått isf vad hade ni förutsättning hos bisnode ?

För det är inget som jag ser iaf

Någon som fått ”lösa” tidigare i månaden och har utnyttjat det och kan berätta hur det har fungerat?

Senast ändrad:
Menade mer att jag la frivilligt en spärr på mitt personnr hos klarna och efter det kunde jag inte ens betala med swish eller direktöverföring. Rätt irriterande med tanke på hur många företag som använder klarna

Hej,
Tänkte bara berätta för har för mig jag läste om någon/några andra som blivit spärrade för gamla saker. Jag blev som sagt spärrad för att det hade gått till inkasso för 3,5 år sedan. Mailade lite med dom då och sa att jag tycker man kunde gjort bedömningen på att jag betalat i tid 10 månader i rad istället för en sak för 3,5 år sedan. Dom sa då att jag får gärna överklaga beslutet men jag skrev inte mer än att jag tyckte jag tagit vara på min andra chans och att det känns lite orättvist när jag sköter mig bra nu. Inte hört något på 10 dagar men fick nu av dom hade dom hävt min spärr och när jag logga in kunde jag höja från 30 till 50. Så det finns en chans om du är spärrad men skött dig på senare tid ville jag bara meddela.

Ha det gött och kämpa på!

Hej,
Tänkte bara berätta för har för mig jag läste om någon/några andra som blivit spärrade för gamla saker. Jag blev som sagt spärrad för att det hade gått till inkasso för 3,5 år sedan. Mailade lite med dom då och sa att jag tycker man kunde gjort bedömningen på att jag betalat i tid 10 månader i rad istället för en sak för 3,5 år sedan. Dom sa då att jag får gärna överklaga beslutet men jag skrev inte mer än att jag tyckte jag tagit vara på min andra chans och att det känns lite orättvist när jag sköter mig bra nu. Inte hört något på 10 dagar men fick nu av dom hade dom hävt min spärr och när jag logga in kunde jag höja från 30 till 50. Så det finns en chans om du är spärrad men skött dig på senare tid ville jag bara meddela.

Ha det gött och kämpa på!
Hej. Min månadsfaktura på klarna gick till inkasso för några månader sen, jag betalade den direkt och kunde handla på delbetalning efter det. Nu denna månad hamnade min månadsfaktura hos inkasso igen och nu står det att köpeutrymme är liten och det står lås. Betyder det att jag är spärrad eller kommer jag kuna handla igen med klarna när fairlo har löst fakturan på delbetalningskonton?

Hej. Min månadsfaktura på klarna gick till inkasso för några månader sen, jag betalade den direkt och kunde handla på delbetalning efter det. Nu denna månad hamnade min månadsfaktura hos inkasso igen och nu står det att köpeutrymme är liten och det står lås. Betyder det att jag är spärrad eller kommer jag kuna handla igen med klarna när fairlo har löst fakturan på delbetalningskonton?
Menar du faktura från Klarna eller Fairlo?

Nu har pengarna från Fairlo betalats in på mitt Klarna delbetalningskonto (tog två dygn bara för informationens skull) och nu har jag några hundra kvar att betala där (summan som Fairlo hade stämde inte till 100%).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp