Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fairlo, max 100000kr

Hur ser de ut för er som betalat som man ska och haft 50 000? Fått höjning till 100?

har betalat 3 gånger nu i augusti med halvtaskiga förutsättningar har ju alltid gått när man betalat som man ska men läser fler och fler får avslag.
Har i princip läst hälften av tråden och verkar som att det är ett lotteri, vissa med usla förutsättningar har fått höja från 20 till 100 direkt och vissa med bättre förutsättningar har ej fått höja från 50 till 100. Bara att testa när du fått mejl om att dragningen är lyckad :)

Jag är super nöjd om jag får nöja med minimum var tredje månad. Det gynnar min i längden. Är bara orolig för att inte få höja men bisnode verkar inte vara ett problem så länge som man ej söker från 50-100.
Tror du kommer få höja till nästa steg :)

finns det någon som någonsin har fått igenom en höjning genom en manuell granskning? eller hänvisas det endast till att det bara är en dator som får ta deras beslut?
jag hade gärna kunnat skicka in en kopia på min UC (Mycket bra) än att dom går på den usla Bisnode upplysningen (som nu har blivit mycket sämre då 4st FF är just ifrån Fairlo)

finns det någon som någonsin har fått igenom en höjning genom en manuell granskning? eller hänvisas det endast till att det bara är en dator som får ta deras beslut?
jag hade gärna kunnat skicka in en kopia på min UC (Mycket bra) än att dom går på den usla Bisnode upplysningen (som nu har blivit mycket sämre då 4st FF är just ifrån Fairlo)
Jag har inte den erfarenheten, och inte hört någon annan som fått manuell granskning heller. Det känns som att Fairlo absolut inte jobbar så, och många gånger kan man väl tyvärr tycka att företag i allmänhet stirrar sig blinda på ett systems uträkning. Tänk hur många som egentligen borde bli beviljade och som skulle ha blivit det med en manuell granskning. Om du frågar kundtjänst ifall det är möjligt är jag 99 % säker på att du kommer få ett nej tyvärr. Men att testa skadar ju aldrig!

Hade först 20 k fick sen nekat 50 k 3
Gånger, testade 4 gången för två månader sen och fick 50 k och nu förra månaden 100 k. 4 på bisonode

Fick 300k hos wästgöta utan problem… hade en 7a på bisnode. Sökte 100k men fick bara 10k…Rimligt? 504k inkomst , 39k underskott, 1ff
Därmed faller deras resonemang om att vissa direkt få högre eftersom dom varit goda för ett högre belopp från början. Du har bra förutsättningar (allt är iof relativt), bättre än några som fått 100k direkt. Själv tror jag att deras interna score väger tungt, man ska helt enkelt varit kund länge och vara en ränteko för dom med uttag till Max varje månad..

Hade först 20 k fick sen nekat 50 k 3
Gånger, testade 4 gången för två månader sen och fick 50 k och nu förra månaden 100 k. 4 på bisonode
Fick du nekat var tredje månad på 50 eller testade du lite då och då? När du säger 4 på bisnode menar du att du har en fyra i upplysningskopian eller när du loggar in på min upplysning (krävs att man har tjänsten min bevakning). Får man fråga om du har över/underskott samt årsinkomst? Skriv PM om du ej vill skriva det här :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp