Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fairlo, max 100000kr

Jag ogillar Fairlo mer o mer. Satt och testade deras extra amortering-verktyg. Jag har idag skuld på 50k, satte jag in 30k så minskade månadskostnaden typ 100-200kr. Dom vill med andra ord man ska sitta kvar länge och betala till dom.

Jag ogillar Fairlo mer o mer. Satt och testade deras extra amortering-verktyg. Jag har idag skuld på 50k, satte jag in 30k så minskade månadskostnaden typ 100-200kr. Dom vill med andra ord man ska sitta kvar länge och betala till dom.
men du sänker ju återbetalningstiden rejält då, alltså betalar du till dom en mycket kortare tid och din totala betalda ränta blir i slutändan mycket lägre

Mm sagt några gånger nu att de är på väg ned i källaren nu. Ska ta bort dom fortast möjligt.

Mm sagt några gånger nu att de är på väg ned i källaren nu. Ska ta bort dom fortast möjligt.
Sökte ett lån i helgen för det men insåg att jag skulle ha skulder på 700' på deklarerad 480' så jag tror det skulle vara mer negativt för mig i längden så jag ångrade lånet. Jag får försökta betala av det lite snabbare med sparpengar istället, alternativt avvakta till nästa vår när mina bisnode ff gått ut och söka ett lån hos Wästgöta (har typ 24 ff hos bisnode nu.. försökt uppgradera belopp hos fairlo en heldel)

men du sänker ju återbetalningstiden rejält då, alltså betalar du till dom en mycket kortare tid och din totala betalda ränta blir i slutändan mycket lägre
Förvisso, men det var månadskostnaden jag ville få ner. Efter detta scenario var det fortfarande 24 månader avbetalning om jag minns rätt.

Drog inatt inte registrerad än så jag kan ta ut..?

Jag fick mejl precis nu, har dock ej testat att ta ut. Men det är ”grönt” på knappen för uttag.

Väldigt märkligt. Fick just avslag från Fairlo om höjning av krediten efter 6 lyckade dragningar. Men det märkliga var inte avslaget i sig (det var snarast väntat baserat på) utan kreditbetyg från Bisnode. Jag fick en 2:a.Hur bygger de sina betyg? Har 1.4 på UC och Hög på Crefitsafe. Aldrig haft några betalningsanmärkningar, skuldsaldo etc. Bara en ff för nästan ett år sedan (utöver Fairlos egen). En 2a är väl typ konkursstandard :D?

Väldigt märkligt. Fick just avslag från Fairlo om höjning av krediten efter 6 lyckade dragningar. Men det märkliga var inte avslaget i sig (det var snarast väntat baserat på) utan kreditbetyg från Bisnode. Jag fick en 2:a.Hur bygger de sina betyg? Har 1.4 på UC och Hög på Crefitsafe. Aldrig haft några betalningsanmärkningar, skuldsaldo etc. Bara en ff för nästan ett år sedan (utöver Fairlos egen). En 2a är väl typ konkursstandard :D?
Nej en 1:a är värre, då står det "kredit avrådes" inom parantes, jag hade en 5:a i betyg förra året, sen efter endast EN upplysning från fairlo så gick det ner till en 3:a, tre månader senare när jag ansökte om höjning igen på fairlo så gick det ner till en 2:a, och för att sedan gå till en 1:a tre månader senare igen när jag höjde till 100k, nu kan jag inte använda tjänsten "lösa" för att jag har en 1:a och kommer förmodligen ha det till april 2023 när ff börjar försvinna....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp