Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fairlo, max 100000kr

Någon här i chatten nämnde att det var Creditsafe som Fairlo använde?? Men hittar inget om det på Fairlos hemsida och sen hittade jag den här listan på google med alla Creditsafe lån och där är dem inte med. https://zmarterwallet.se/creditsafe-lan/
Är det någon som har erfarenhet av Ferratum? Fungerar dem likadant som Fairlo typ?
Nej de använder sig av Bisnode inte Creditsafe.

Angående Ferratum så är dem en av de värsta lån. Om du till exempel lånar 35000kr så är minsta månadskostnad 1450kr där ca 1100 kr bara är ränta.

Det tar alltså bort 100.000 men de som redan har 100.000 kommer de fula sig extremt som de gjorde för andra som troligtvis fick 100.000 för att de hade ett systemfel. De kunde väl inte ta ut sen det utrymmet de återbetalat.

På ett sätt skulle det ju vara bra att tvingas betala ner skulden men för mig just nu finns inte det utrymmet.

Fairlo har varit lite för bra för att vara sant, dom har lånat ut alldeles för lätt till folk med extremt dålig kreditvärdighet, så jag tycker att det bara är bra att dom stramar åt, men jag förstår att det suger för er som hade förväntat er att kunna levla snart.

hur har dom tänkt det med oss som redan är beviljade 100.000kr? på mina sidor står det fortfarande att jag har 100.000, men nu känns det väldigt osäkert om man kommer kunna plocka ut pengarna igen ifall man har betalat in en slant, exempelvis skatteåterbäringen som förhoppningsvis kommer snart

Fairlo har varit lite för bra för att vara sant, dom har lånat ut alldeles för lätt till folk med extremt dålig kreditvärdighet, så jag tycker att det bara är bra att dom stramar åt, men jag förstår att det suger för er som hade förväntat er att kunna levla snart.

hur har dom tänkt det med oss som redan är beviljade 100.000kr? på mina sidor står det fortfarande att jag har 100.000, men nu känns det väldigt osäkert om man kommer kunna plocka ut pengarna igen ifall man har betalat in en slant, exempelvis skatteåterbäringen som förhoppningsvis kommer snart
Svaret kommer imorgon kväll när jag skall försöka ta ut efter nattens betalning.

Riktigt fula fiskar

Sökte direkt 30 tusen för en knapp vecka sen. Fick avslag.

Från Bisnode-kopian.
Beräknad kreditrisk: 8 (God kreditvärdighet)
2021: Inkomst beskattningsår: drygt 330' underskott ca 12'
2020: Inkomst beskattningsår: drygt 110' underskott ca 19'
Inga betalningsanmärkningar , inget aktuellt/historiskt skuldsaldo.
1 tidigare förfrågan(som var i höstas, ej långivare).

Du borde sökt hos wästgöta istället.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp