Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förutsättningar kommande samlingslån

Hej,

Frågar er vänliga själar detta för jag behöver motivation och hopp om ett kommande samlingslån juni 2023 då alla mina förfrågningar har släckts.
Vad tror ni om mina chanser till lån, och hur stort?

Mina förutsättningar kommer då vara:

Förfrågningar: 0 st

Synliga på UC:
Blanco: 400 000 kr
Kredit: 140 000 kr

Ej synliga på UC: 300 000 kr

Inkomst 2022: 449 000 kr
Inkomst 2023: 505 000 kr

Grymt tacksam för svar!

Jag tror definitivt du kommer ha goda chanser. Hur mycket du bör söka beror mest på vilka långivare, räntor och lånesummor du har när det är dags att söka och även vad du har för UC då. Vad har du för UC idag? Och lista gärna upp alla långivare och lånesummor. Dels lättare att kunna ge mer konkreta tips, dels bra för dig själv med överblick.

Gaston, tack för svar.

Synliga på UC kommer vara:

Blanco
Ica Banken: 144 000 kr
Konsumentkredit: 145 000 kr
Goodcash: 19 000 kr
Cashbuddy: 40 000 kr
Medmera Bank: 52 000 kr

Kredit
Avida Finans: 140 000 / 150 000 kr
OKQ8: 0 / 5 000 kr
Northmill: 0 / 15 000 kr

Ej synliga på UC:
En väldans massa skitlån, dvs krediter och smslån.

Vill därmed ansöka om samlingslån som inte kräver mer kompletteringar än lönespec, och sedan använda merparten av pengarna till lånen som ej är synliga på UC, beroende hur mycket jag kan få låna. Hoppas kunna få samlingslån på 250 alternativt 350 tkr

Har för övrigt bra koll på samtliga kostnader i min budgetfil.

Jag skulle sikta på att försöka (om du har möjlighet) sänka krediterna, dom är lite negativa.

Nuvarande UC 26,6 med 14 förfrågningar, majoriteten av dem i mars-juni.

Mina krediter är idag även nästan max nyttjade så planen är att få ner dem till ovan till juni. Hoppas det har en liten effekt iaf.

Ister, du har rätt. Måste försöka få ner dem så mycket jag kan.

Tack för era svar!

Jag jobbade bort mina krediter under ca 1 år, dom var dock inte lika höga som dina. Men jag gick från 11% till 0.3%. Vid 11% hade jag ”endast” 5 FF, så krediterna gjorde helt klart mest :) .

Hej,

Frågar er vänliga själar detta för jag behöver motivation och hopp om ett kommande samlingslån juni 2023 då alla mina förfrågningar har släckts.
Vad tror ni om mina chanser till lån, och hur stort?

Mina förutsättningar kommer då vara:

Förfrågningar: 0 st

Synliga på UC:
Blanco: 400 000 kr
Kredit: 140 000 kr

Ej synliga på UC: 300 000 kr

Inkomst 2022: 449 000 kr
Inkomst 2023: 505 000 kr

Grymt tacksam för svar!
Bra att du har en plan men du kommer att söka samlingslån först om nästan ett år så jag tycker det är lite för tidigt för din fråga. Under ett år kan det hända mycket

Jag jobbade bort mina krediter under ca 1 år, dom var dock inte lika höga som dina. Men jag gick från 11% till 0.3%. Vid 11% hade jag ”endast” 5 FF, så krediterna gjorde helt klart mest :) .
Hej Det var bra gjort jag har gått från 50 i UC till 4,9 iUC risk och har två förfrågningar i augusti och detta genom att bara vänta ut förfrågningar. Hoppas hamna under 4 i UC risk som är bra. Och sen söka samlingslån och hoppas få något, med det kan jag börja betala av krediterna, så förfrågningar har en betydelse och det händer en del när de försvinner. Men visst gör krediterna mycket, men jag kan inte göra på annat sätt. Men bra gjort av dig att jobba bort krediterna och att det gick bra.

Nuvarande UC 26,6 med 14 förfrågningar, majoriteten av dem i mars-juni.

Mina krediter är idag även nästan max nyttjade så planen är att få ner dem till ovan till juni. Hoppas det har en liten effekt iaf.

Ister, du har rätt. Måste försöka få ner dem så mycket jag kan.

Tack för era svar!
Det kommer att gå bra för dig till juni nästa år har flera förfrågningar försvunnit, har själv gått från 50 i UC för ett år sedan till 4,9 nu och har som mål att landa under 4 och söka samlingslån och hoppas få nåt erbjudande som leder till något så jag kan få bort mina krediter och helst lite lån utanför UC så du kommer klara dig !!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp