Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förutsättningar för samlingslån ?

Har du lyckats jobba dig ner från 50 till 7,5 har du ju redan varit enormt duktig! Jag chansar på att du kommer ner till 4-5 procent ungefär efter att de 4 ff försvunnit. Förhoppningsvis under 4. Utan anmärkningar, skuldsaldo osv borde du ha bra chans tycker jag, inte minst med tanke på att de sista 4 ff är mer än 6 månader gamla. Inte till superräntor kanske, men mycket bättre än nu.
Månadskostnaden kommer i alla fall bli bättre om jag skulle kunna få ett samlingslån och därmed skulle jag kunna amortera på de andra lånen, och därför spelar inte räntan så stor roll i nuläget

Egentligen spelar det inte någon roll, för att söka ett samlingslån och samla krediter skulle i alla fall göra mycket för min månadskostnad och då skulle jag kunna amortera på de andra lånen och på så sätt få det bättre. Det är inte ett nytt lån för att spendera jag ska ha utan för att lösa krediter som drar månadskostnad och så får vi se hur min UC ser ut i slutet av augusti
Det spelar stor roll då vissa långivare är ”snällare” än andra.

Det spelar stor roll då vissa långivare är ”snällare” än andra.
Då jag har en månadskostnad på nästan 11 000 kr för alla krediter så skulle nog ett lån med t ex 15 % ränta ändå ge mig en mindre månadskostnad. Och ge mig möjlighet att amortera på de andra lånen. Så i detta fall så vet jag att ett lån till rätt usel ränta ändå kan rädda mig i nuläget. Och vet att vissa långivare är snällare än andra men i detta fall är det bättre med ett lån med dyrare ränta än att betala för alla krediter i månaden.

Så får vi se hur det blir när dessa fyra förfrågningar försvinner den närmsta tiden. Kan inte göra så mycket mer.

De verkar ha börjat göra det nu. Men inte för alla som det verkar? Mina syns tex inte. Tidigare rapporterade de inte in dit alls. Och så hade de en användbar tjänst som innebar att man kunde belåna sina gamla köp. Om jag tex hade köpt en telefon för 6000 kunde jag gå in på det köpet och låna summan som då sattes in på mitt bankkonto. En gång lånade jag upp nästan 30 K. Betalade ner kreditkortet, fick mkt bättre UC och fick ett bra samlingslån (och betalade då av Klarnaskulden på en gång)
Den tjänsten du skriver om här, vet du om Klarna har den kvar, var det på fakturan man kunde välja detta alternativ eller hur fungerade den ? Det verkar inte som den tjänsten finns kvar eller har du använt den på senaste tiden

Då jag har en månadskostnad på nästan 11 000 kr för alla krediter så skulle nog ett lån med t ex 15 % ränta ändå ge mig en mindre månadskostnad. Och ge mig möjlighet att amortera på de andra lånen. Så i detta fall så vet jag att ett lån till rätt usel ränta ändå kan rädda mig i nuläget. Och vet att vissa långivare är snällare än andra men i detta fall är det bättre med ett lån med dyrare ränta än att betala för alla krediter i månaden.

Så får vi se hur det blir när dessa fyra förfrågningar försvinner den närmsta tiden. Kan inte göra så mycket mer.
Det jag menar är att om du har de lite snällare givarna redan som tex Svea, Remember så kanske du inte ska ha för höga förhoppningar. Men håller tummarna för dig!

Det jag menar är att om du har de lite snällare givarna redan som tex Svea, Remember så kanske du inte ska ha för höga förhoppningar. Men håller tummarna för dig!
nej har ej Svea, Remember, Collector el nån annan av dessa.

Den tjänsten du skriver om här, vet du om Klarna har den kvar, var det på fakturan man kunde välja detta alternativ eller hur fungerade den ? Det verkar inte som den tjänsten finns kvar eller har du använt den på senaste tiden

Tyvärr verkar de ha slutar med den. Säkert en del i kampanjen för något år sedan om att bli mer "vuxen" och ta ansvar. Tidigare gick man i appen in på aktuell betalning, scrollade längst ner och tryckte på "Mer". Gör man det idag får man inte längre upp det alternativet :-(

yippie mitt UC gick från 7,5 till 4,9 då två förfrågningar försvann idag och nu är det sex förfrågningar kvar två försvinner i slutet av augusti, har gått från 50 till 4,9 på ett år.
Så får vi hoppas på det bästa.
Jag önskar så gärna att det går vägen och att inte bli nekad eller så för jag har lån utanför UC som kan ställa till det om de kollar kontohistorik. Så det är jag mest rädd för

Sjukt bra jobbat som sagt☺️. Och jag har personligen aldrig haft några problem med lån som har legat utanför UC. Tvärtom borde ju långivarna vara mest mån om att pengarna går till just låninbetalningar så din ekonomi blir starkare och du har större chans att betala tillbaka. Värre om de går in och kollar och massa pengar har gått till spelbolag eller något liknande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp