Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förutsättningar för samlingslån ?

Jag har nu gjort allt jag kan och skulle behöva ett samlingslån på 250 000 kr för att få bort mina krediter och kunna få ett bättre UC betyg och få ner min månadskostnad rejält
Vad tror ni gällande samlingslån för min del, tänkte vänta till slutet av augusti då fyra förfrågningar försvinner i augusti
Inkomst 560 000 kr
Underskott 132 000 kr
Blanko 837 000 kr
Ska samla lån och lösa krediter och ej öka på skuldbördan med nytt lån
UC risk idag 7,5 %
Förfrågningar 8 st varav fyra försvinner i augusti och de andra fyra är äldre än sex månader
Vad tror ni ? Kommer jag få några erbjuden om jag väntar en månad ?
Är det någon som blivit beviljad med lite sämre förutsättningar senaste tiden ?Hoppas mitt UC blir bättre då förfrågningarna fyra stycken försvinner.
Jag bryr mig inte om räntan är sämre i nuläget, för min plan är att släcka krediterna jag har och sedan amortera extra på övriga lån och nästa vår söka ett samlingslån med bättre ränta eller om det går att gå via Nordea min bank då och samla ihop till ett vettigt lån men nu måste jag få bort krediterna
Har inga skulder på inkasso eller betalningsanmärkningar, dock verkar man kunna få lån ändå om man har det
Jag undrar ska man söka på 250 000 kr eller 350 000 kr eller 500 000 kr via låneförmedlare en del här på forumet tycker man ska söka 500 000 kr och en del det belopp man vill samla, vad tycker ni ?
Vilken låneförmedlare är bäst ? Zmarta har jag läst har 20 år återbetalningstid stämmer det ? Kanske mer gynnsamt i detta fall, eller är lendo bäst ?
Hur gör ni med barn ? Uppger ni i ansökan att ni har barn ? Det ska ju tydligen vara sämre för kalpen men man kanske ska vara ärlig och uppge barn eller hur gör ni ?
Jag är beredd att få dålig ränta men har inte något val än att försöka samla och lösa mina krediter just nu för att kunna förbättra min situation

Blir nog tufft tyvärr, men beroende på vilka lån du redan har så kan det gå. En radbrytning hade ögonen uppskattat också vid nästa text.

Blir nog tufft tyvärr, men beroende på vilka lån du redan har så kan det gå. En radbrytning hade ögonen uppskattat också vid nästa text.
Ok jag ber om ursäkt att jag inte skrivit så perfekt, andra här kan skriva som de vill men ska tänka på det. ok då vet jag vad du anser om mina villkor bättre att skicka dem till kfm i så fall. Läst om vissa här som fått beviljat med både betalningsanmärkningar och annat, vore intressant att höra från någon med samma förutsättningar, eller har alla så bra förutsättningar när de söker samlingslån ?
Tack i alla fall för din feedback

Inkomst 560 000 kr
Underskott 132 000 kr
Blanko 837 000 kr
UC risk idag 7,5 %
Förfrågningar 8 st varav fyra försvinner i augusti och de andra fyra är äldre än sex månader
Är det någon här som fått samlingslån med högt underskott ?
Kan man söka på 350 000 kr eller ska man söka 500 000 kr ?
Vilken förmedlare rekommenderar ni ? Har hört att Zmarta har flest lånegivare och längre återbetalningstid än de andra, men kan ha fel
Hur ärliga är ni när det gäller barn ? Tar ni med det om det efterfrågas i låneansökan eller tar ni inte med det ? Har hört att det är mer negativt för kalpen
Hoppas få ytterligare lite input vad ni tror ?

Inkomst 560 000 kr
Underskott 132 000 kr
Blanko 837 000 kr
UC risk idag 7,5 %
Är det någon här som fått samlingslån med högt underskott ?
Kan man söka på 350 000 kr eller ska man söka 500 000 kr ?
Vilken förmedlare rekommenderar ni ? Har hört att Zmarta har flest lånegivare och längre återbetalningstid än de andra, men kan ha fel
Hur ärliga är ni när det gäller barn ? Tar ni med det om det efterfrågas i låneansökan eller tar ni inte med det ? Har hört att det är mer negativt för kalpen
Hoppas få ytterligare lite input vad ni tror ?
Nån mer med dessa förutsättningar som sökt på sistone och fått samlingslån med ungefär samma förutsättningar ? Dock bättre UC betyg förstås och inte lika många ff, mina blir fyra om en månad så jag tänkte vänta ut dessa.
Vilket belopp sökte ni i så fall, tänkte söka 350 000 kr för jag behöver inte mer nu och det kanske är enklare att få fler förslag då ?

Skulle såklart vara allra bäst att få ner UCn ordentligt. Men lättare sagt än gjort förstås. Blanco brukar ändå inte dra ner så mycket. Finns det kreditkort som går att betala ner? Det brukar få enorm effekt. Jag har själv lånat upp mig utanför UC (Klarna och Fairlo) för att kunna betala ner kreditkorten och på så sätt frisera till UCn inför Lendo-ansökan. Det har varit helt avgörande för mig.

Skulle såklart vara allra bäst att få ner UCn ordentligt. Men lättare sagt än gjort förstås. Blanco brukar ändå inte dra ner så mycket. Finns det kreditkort som går att betala ner? Det brukar få enorm effekt. Jag har själv lånat upp mig utanför UC (Klarna och Fairlo) för att kunna betala ner kreditkorten och på så sätt frisera till UCn inför Lendo-ansökan. Det har varit helt avgörande för mig.
Nej det är inte möjligt. Men jag väntar ut fyra förfrågningar som försvinner nu i augusti som jag skrev och det borde bättra på UC lite, nä som jag skrev så är det för att få bort krediterna som jag behöver samla dem i samlingslån kan inte göra så mycket mer men får hoppas att förfrågningar som försvinner kan förbättra UC lite mer, men det verkar finnas de här som fått samlingslån med sämre UC så jag vet inte. Men det jag kan göra är att vänta ut mina förfrågningar i alla fall i slutet av aug är de fyra kvar.
Tyvärr har jag inte möjlighet att låna utanför UC mer.
Men Uc borde bli bättre av att förfrågningar försvinner i alla fall ? Jag har försökt i ett år att bättra min UC. Men då vet jag tack för input i alla fall.

Nej det är inte möjligt. Men jag väntar ut fyra förfrågningar som försvinner nu i augusti som jag skrev och det borde bättra på UC lite, nä som jag skrev så är det för att få bort krediterna som jag behöver samla dem i samlingslån kan inte göra så mycket mer men får hoppas att förfrågningar som försvinner kan förbättra UC lite mer, men det verkar finnas de här som fått samlingslån med sämre UC så jag vet inte. Men det jag kan göra är att vänta ut mina förfrågningar i alla fall i slutet av aug är de fyra kvar.
Tyvärr har jag inte möjlighet att låna utanför UC mer.
Men Uc borde bli bättre av att förfrågningar försvinner i alla fall ? Jag har försökt i ett år att bättra min UC. Men då vet jag tack för input i alla fall.
Förresten så rapporterar Klarna det jag har till UC de finns med där så det går inte.
Men bör inte fyra förfrågningar göra UC lite bättre i alla fall ?

Ja, man får ju jobba med det man har möjlighet att påverka. Och 4 ff kommer ju garanterat få positiv effekt! Kan du eventuellt vänta ut någon/några till innan försök till samling?

Ja, man får ju jobba med det man har möjlighet att påverka. Och 4 ff kommer ju garanterat få positiv effekt! Kan du eventuellt vänta ut någon/några till innan försök till samling?
Nej det har jag inte, läste dock om en här på forumet som gick från 10,6 till 4,2 på en månad pga fyra förfrågningar försvann och det inspirerar mig och läste att denna person sen fick lån och allt blev bra. Så jag kanske kan få ett bättre UC av att dessa fyra UC försvinner de andra försvinner i dec och i jan och så länge kan jag inte vänta. Men om ens UC går från 10, 6 till 4,2 på en månad pga att förfrågningar försvinner borde det göra en del även i mitt fall tycker jag. Denna person hade också maxade krediter. Så jag får hoppas på det, och hoppas det går vägen så jag slipper hamna hos kronofogden istället kan inte göra mer än vad jag gjort kring mina krediter och jag har inte några betalningsanmärkningar än så länge i alla fall. Men tack för ditt peppande

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp