Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förutsättningar för samlingslån ?

Förresten så rapporterar Klarna det jag har till UC de finns med där så det går inte.
Men bör inte fyra förfrågningar göra UC lite bättre i alla fall ?

De verkar ha börjat göra det nu. Men inte för alla som det verkar? Mina syns tex inte. Tidigare rapporterade de inte in dit alls. Och så hade de en användbar tjänst som innebar att man kunde belåna sina gamla köp. Om jag tex hade köpt en telefon för 6000 kunde jag gå in på det köpet och låna summan som då sattes in på mitt bankkonto. En gång lånade jag upp nästan 30 K. Betalade ner kreditkortet, fick mkt bättre UC och fick ett bra samlingslån (och betalade då av Klarnaskulden på en gång)

De verkar ha börjat göra det nu. Men inte för alla som det verkar? Mina syns tex inte. Tidigare rapporterade de inte in dit alls. Och så hade de en användbar tjänst som innebar att man kunde belåna sina gamla köp. Om jag tex hade köpt en telefon för 6000 kunde jag gå in på det köpet och låna summan som då sattes in på mitt bankkonto. En gång lånade jag upp nästan 30 K. Betalade ner kreditkortet, fick mkt bättre UC och fick ett bra samlingslån (och betalade då av Klarnaskulden på en gång)
Nej de verkar göra som de känner för Klarna. Har kämpat ett år nu för att få ner mitt UC betyg och jag kan inte göra mer än vänta ut de fyra förfrågningar. Det känns som många här får lån med sämre UC än mig och högt belånade.
Jag mår idag jättedåligt och har under ett års tid jobbat för att ner min UC från 50 till 7,5 har den gått och jag har inte några betalningsanmärkningar och inte inkasso, men det verkar inte spela någon roll om man inte har det. Tycker det känns som rysk roulette vem som får lån och tycker att om man inte har några betalningsanmärkningar eller inkasso borde det vara en viktig parameter man tittar på men känns inte så.
Jag hoppas något händer med mitt betyg när dessa fyra förfrågningar försvinner i alla fall.

Ja, man får ju jobba med det man har möjlighet att påverka. Och 4 ff kommer ju garanterat få positiv effekt! Kan du eventuellt vänta ut någon/några till innan försök till samling?
Tack ja det får man göra och bättre om man kan få ett samlingslån eller låta allt gå till inkasso eller kfm, fast ibland undrar man här för vissa verkar få lån med vilka usla förutsättningar som helst, t om med betalningsanmärkning. Men jag får väl göra ett försök i slutet av augusti så får vi se. Räntan spelar inte så stor roll, för att få bort mina krediter är prio

Cecilia, bra kämpat!

Jag hoppas och tror att du kan få ett samlingslån när du blivit av med alla dina förfrågningar!

Håll hoppet uppe!

Har du lyckats jobba dig ner från 50 till 7,5 har du ju redan varit enormt duktig! Jag chansar på att du kommer ner till 4-5 procent ungefär efter att de 4 ff försvunnit. Förhoppningsvis under 4. Utan anmärkningar, skuldsaldo osv borde du ha bra chans tycker jag, inte minst med tanke på att de sista 4 ff är mer än 6 månader gamla. Inte till superräntor kanske, men mycket bättre än nu.

Senast ändrad:
Cecilia, bra kämpat!

Jag hoppas och tror att du kan få ett samlingslån när du blivit av med alla dina förfrågningar!

Håll hoppet uppe!
Tack så mycket just nu känns det tufft och hoppas det går att få ihop något i alla fall, struntar i räntan just nu är det viktigaste att få bort några krediter i alla fall

Har du lyckats jobba dig ner från 50 till 7,5 har du ju redan varit enormt duktig! Jag chansar på att du kommer ner till 4-5 procent ungefär efter att de 4 ff försvunnit. Förhoppningsvis under 4. Utan anmärkningar, skuldsaldo osv borde du ha bra chans tycker jag, inte minst med tanke på att de sista 4 ff är mer än 6 månader gamla. Inte till superräntor kanske, men mycket bättre än nu.
Tack ja vi får hoppas på det, ja jag har slitit ett år från aug 2021 tills nu så jag har hela tiden haft en plan och har jobbat bort mina förfrågningar. Och jag får väl hoppas att det blir lite bättre i alla fall. Räntan bryr jag mig inte så mycket om, för det blir i alla fall bättre att få bort några krediter än att ha dem kvar oavsett ränta för jag får i alla fall ner beloppet per månad att betala med ett lån än flera krediter. Så jag får hoppas på det du skriver. Tusen tack för din peppning !!

Cecilia, bra kämpat!

Håll hoppet uppe!
Tack idag mår jag dock enormt dåligt och har haft ett år av berg och dalbana och orkar snart inte mer. Jag blir av med fyra förfrågningar i augusti och då har jag fyra kvar och de kan jag inte vänta ut tyvärr. Får jag inte samlingslån måste jag nog släppa iväg allt till kfm tyvärr har inte möjlighet att göra mer. Mår dåligt och den senaste tiden har jag tänkt på självmord och att jag inte vill leva mer. Har dock familj och måste kanske leva. Men mår inte bra. Min make tjänar mindre än mig och har endast ett tillfälligt arbete och därför är det svårt för honom att stå som medsökande på ett samlingslån. Har i alla fall tänkt att ringa skuldrådgivare i morgon och prata lite med en sådan och se vad de säger, så får vi väl se hur min UC ser ut i slutet av augusti. Tack för de fina orden

Vilka lån har du idag?
Egentligen spelar det inte någon roll, för att söka ett samlingslån och samla krediter skulle i alla fall göra mycket för min månadskostnad och då skulle jag kunna amortera på de andra lånen och på så sätt få det bättre. Det är inte ett nytt lån för att spendera jag ska ha utan för att lösa krediter som drar månadskostnad och så får vi se hur min UC ser ut i slutet av augusti

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp