- Meddelanden
- 31 502
- Mottagna reaktioner
- 16 520
- Poäng
- 11 977
Ah, men då hjälper ju inte förtidaåterbetalningenHar skuldsanering
Ah, men då hjälper ju inte förtidaåterbetalningenHar skuldsanering
Har sanering
Min sambo fick flrtidsåterbetalning fast hen har skuldsanering, då hen hade fått ett nytt betalningsföreläggande ( det skulle kommit med på saneringen från början men gjorde inte det av nån anledning)Ah, men då hjälper ju inte förtidaåterbetalningen
Ok, då är reglerna varierande då, eftersom betalningsföreläggande inte ska räcka till, när det dessutom ingår i en skuldsanering spelar det ju ingen rollMin sambo fick flrtidsåterbetalning fast hen har skuldsanering, då hen hade fått ett nytt betalningsföreläggande ( det skulle kommit med på saneringen från början men gjorde inte det av nån anledning)
Varför hjälper de inte? Jag får väl behålla skattenAh, men då hjälper ju inte förtidaåterbetalningen
Det hjälper inte med syftet att kunna reglera akuta saker hos kfm. Skatteåterbäring får du ju ändå om drygt 3 månaderVarför hjälper de inte? Jag får väl behålla skatten
Om jämkning varit korrekt borde det innebära att du inte får någon återbäringVad händer om man ansöker om förtidsåterbetalning om man haft jämnkning?
Ang ansökan. Ska alla lönespec skickas in eller?
Förstår hur du tänker här men det verkar inte alltid bli rätt. Förra året fick jag tillbaka en hel del trots 14% skatt. Har en känsla att det blir samma i år.Om jämkning varit korrekt borde det innebära att du inte får någon återbäring
Jämför du dina inkomster ränta etc med vad du angett vid jämkningen så bör det vara avvikelserFörstår hur du tänker här men det verkar inte alltid bli rätt. Förra året fick jag tillbaka en hel del trots 14% skatt. Har en känsla att det blir samma i år.
Känns som att man garderar lite i handläggningen. Min senaste uträkning blev inte alls samma som beslutet, vilket innebar högre skatt.