Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Förskottslön, funkar?

Tjena! Jag har också ett fett underskott av kapital, blir lite nyfiken på hur det fungerar med jämkning. antar att man jämkar mot skatteåterbäringen och på så vis sprider ut den under året, men undrar hur det funkar rent praktiskt. Är det meckigt att ansöka och få beviljat? Gör det någon skillnad i deklarationen när det gäller det synliga underskottet av kapital? Skulle ju va guld värt om inte allt syntes?

Ja, man sprider ut det man skulle fått tillbaks på skatten på hela året i stället. Jättebra om man har mkt lån, jag får ut nästan 3000:- mer per månad :) Tyvärr blir underskottet i deklarationen densamma som om man inte jämkar.
Du fyller bara i en blankett som finns på skatteverkets hemsida, det är jätteenkelt! När du sedan fått beslutet så skickar du det till ditt lönekontor. (här står precis hur man gör också, i länken jag bifogar)

Finns några kriterier att uppfylla,
  • inkomsten är lika stor hela året (givetvis kan det dippa ibland, jag får tex lite bonus och sånt ibland, semesterersättning osv.)
  • du inte får lön/utbetalningar från två eller flera arbetsgivare/utbetalare samtidigt
  • du inte har några avdrag utöver grundavdrag.
men uppfyller man dom så har jag aldrig hört nån som fått avslag. För om man nu skulle fara med osanning så får man ju äta upp det året efter i form av en mindre härlig restskatt ;-)

http://www.skatteverket.se/privat/s...jamkning.4.71004e4c133e23bf6db8000110771.html

Senast ändrad:
Hej! Tack för hjälpen, som det verkar är det bara att fylla i uppskattad inkomst samt utgiftsränta? När det gäller räntor är det ju svårt o veta exakt, men måste va bättre att dra till med lite mindre än man tror för att slippa restskatt?

Hej! Tack för hjälpen, som det verkar är det bara att fylla i uppskattad inkomst samt utgiftsränta? När det gäller räntor är det ju svårt o veta exakt, men måste va bättre att dra till med lite mindre än man tror för att slippa restskatt?

Ja, det är bara det som behöver fyllas i :) Ja, bättre att ta lite för lite, restskatt vill man ju inte ha (och vad skulle man få pengar till det ifrån, flera sms-lån..? :-/)

Lycka till :)

Hej.

Är det någon som vet vilket kreditupplysningsföretag de använder. Har använt dem säkert 10 ggr men aldrig fått en kopia. Vet att man fick skicka in kopia på sina löneutbetalningar vid första försöket och har därefter aldrig strulat med autogirot. Men då jag använder dem friskt så vore det ju bra att veta vilka de använder.

Hej, fungerar förskottslön bra ännu? Och tar de uc?

jag tog ett lån för ca 4 veckor sen och då fungerade det bra. De tar inte UC (osäker på om det är creditsafe eller Bisnode de använder)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp