Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Förskottslön, aktiva? Utbetalningstid?

Sen att man blir erbjuden ett lägre belopp, det är väl deras stora fördel som företag, de tar det allvarligt. Lånar ut det de anser att de ser att "vi klarar av" till skillnad från många eller de flesta andra bolag hade alla bolag tagit det ansvaret skulle det varit mindre trådar om inkasso här på forumet.
Absolut, men i mitt fall så hade jag ganska goda förutsättningar och kände att jag hade tjänat på att få mer utbetalt.
Håller absolut inte med dig. Oavsett vad om företagen är ivriga på att låna ut så är det ditt ansvar som kund/låntagare att sköta dina inbetalningar. Det är ju liksom inte någon annans fel än ditt egna (oavsett om företagen lånar ut till folk som inte bryr sig om konsekvenserna). Allt står ju klart och tydligt innan man signerar att man vill ta lånet, numera står det ju också om det är en högkostnadskredit. Nej du...det där får du äta upp va? :)

Håller helt med Egon.
Det är ingen naturlag att varesej bli beviljad eller få sitt ärende hanterat inom 12 timmar.

VD:n verkar som du skriver driva något byggbolag och detta verkar vara lite sidioinkomst.
Fast vadå? Tycker du inte att man ska kunna kräva av dem att man någon gång av alla gånger man ringer....får ett svar när man ringer under telefontider (som står på hemsidan) det är ju inte så att man INTE tror att de ska svara då.
Dessutom är det väl inte så att alla bara kan anta att det är ett sidoprojekt. Och till er som säger : ja men strunta i att vara kund då?.....Har ni tänkt på att alla kanske inte får lån på andra ställen och att ett sånt företag som förskottslön är sista utvägen? Och så kommer någon säga : ja men var tacksam då. Men jag kommer säga nej tyvärr då jag absolut kan kräva mer av någon jag ska låna pengar av och dessutom betala tillbaka en ganska hög ränta till.

Fast vadå? Tycker du inte att man ska kunna kräva av dem att man någon gång av alla gånger man ringer....får ett svar när man ringer under telefontider (som står på hemsidan) det är ju inte så att man INTE tror att de ska svara då.
Dessutom är det väl inte så att alla bara kan anta att det är ett sidoprojekt. Och till er som säger : ja men strunta i att vara kund då?.....Har ni tänkt på att alla kanske inte får lån på andra ställen och att ett sånt företag som förskottslön är sista utvägen? Och så kommer någon säga : ja men var tacksam då. Men jag kommer säga nej tyvärr då jag absolut kan kräva mer av någon jag ska låna pengar av och dessutom betala tillbaka en ganska hög ränta till.
Tyvärr är det bara att acceptera läget. Vill man kunna ställa höga krav så måste man sannolikt uppfylla höga krav. Har du hög kravställning så vänd dig till en sådan aktör och får du inte låna så får du antigen sänka dina krav eller förbättra din kreditvänlighet. Sannolikheten att ett företag förbättrar sin service är tyvärr inget som du kan kontrollera.

Tyvärr är det bara att acceptera läget. Vill man kunna ställa höga krav så måste man sannolikt uppfylla höga krav. Har du hög kravställning så vänd dig till en sådan aktör och får du inte låna så får du antigen sänka dina krav eller förbättra din kreditvänlighet. Sannolikheten att ett företag förbättrar sin service är tyvärr inget som du kan kontrollera.
Jag tycker inte jag ställer så höga krav haha. Jag ansökte om lån och har aldrig någon gång under de gångerna jag försökt nå dem över telefon lyckats med det. Fick två svar på nästan en veckas tid över mejlen. Trots att jag flyttat och är folkbokförd på en ny adress sedan ett år tillbaka har de fel adress till mig och vägrat ändra den. Fick 6000 mindre än det jag ansökte om, har inga betalningsanmärkningar, tjänar över 20
000 efter skatt, knappt skulder med mera. Ärligt, tycker du att mina krav är för höga? Tycker de är fullt rimliga.

Senast ändrad:
Jag tycker inte jag ställer så höga krav haha. Jag ansökte om lån och har aldrig någon gång under de gångerna jag försökt nå dem över telefon lyckats med det. Fick två svar på nästan en veckas tid. Trots att jag flyttat och är folkbokförd på en ny adress sedan ett år tillbaka har de fel adress till mig och vägrat ändra den. Fick 6000 mindre än det jag ansökte om, har inga betalningsanmärkningar, tjänar över 20
000 efter skatt, knappt skulder med mera. Ärligt, tycker du att mina krav är för höga? Tycker de är fullt rimliga.
Nä det är fullt rimligt krav som nästan alla andra aktörer uppfyller. Vänd dig till någon av dom vilket inte borde vara något problem med inkomst på +20k netto och låg skuldkvot.

Jo tack vet. Sms-lånat sedan 2016.

Jag orkar inte leta nu på forumet.

Men merparten av dessa aktörer skit. Det är dom. Däremot du skriver exakt likadant om alla aktörer. Här ett axplock bara lite snabbt av det du skrivit :

Om Fiarlo : Då ljög kundtjänst (som vanligt).
Om Happycash : Ja alltså nu ska man ju inte alltid klaga. Men jag är lite av den åsikten att Happycash beviljar ganska snålt till många av sina kunder
Om Holms : De är oseriösa
Om Nåtlån : Fullkomligt absurt detta. Kundtjänst rycker bara på axlarna och skyller på SEB
Om Anyfin : Det var bara en reklamgrej Anyfin hade (bryggan alltså) för att lura till sig kunder.
Om Ferratum : Nu ska jag inte låta respektlös, men tyvärr är jag inte förvånad. Ferratum är bland de värsta ute på marknaden.

Så fortsätter det. Oavsett aktör. Alla är oseriösa, alla är kassa, alla är stenhårda.

Jag ska vara tydlig - Jag hatar merparten av dessa bolag precis som dig. Men anledningen till att du/din sambo inte blir beviljade beror nog inte ALLTID på bolaget. Det blir svårt för folk att liksom ta ställning till dina inlägg när VARENDA bolag på marknaden är dåligt,oseriöst och dylikt för att du inte uppfyller deras lånekrav?

Jag uppfyller inte tex Sevendays krav men dom är ju inte dåliga eller oseriösa för det?

Jag orkar inte leta nu på forumet.

Men merparten av dessa aktörer skit. Det är dom. Däremot du skriver exakt likadant om alla aktörer. Här ett axplock bara lite snabbt av det du skrivit :

Om Fiarlo : Då ljög kundtjänst (som vanligt).
Om Happycash : Ja alltså nu ska man ju inte alltid klaga. Men jag är lite av den åsikten att Happycash beviljar ganska snålt till många av sina kunder
Om Holms : De är oseriösa
Om Nåtlån : Fullkomligt absurt detta. Kundtjänst rycker bara på axlarna och skyller på SEB
Om Anyfin : Det var bara en reklamgrej Anyfin hade (bryggan alltså) för att lura till sig kunder.
Om Ferratum : Nu ska jag inte låta respektlös, men tyvärr är jag inte förvånad. Ferratum är bland de värsta ute på marknaden.

Så fortsätter det. Oavsett aktör. Alla är oseriösa, alla är kassa, alla är stenhårda.

Jag ska vara tydlig - Jag hatar merparten av dessa bolag precis som dig. Men anledningen till att du/din sambo inte blir beviljade beror nog inte ALLTID på bolaget. Det blir svårt för folk att liksom ta ställning till dina inlägg när VARENDA bolag på marknaden är dåligt,oseriöst och dylikt för att du inte uppfyller deras lånekrav?

Jag uppfyller inte tex Sevendays krav men dom är ju inte dåliga eller oseriösa för det?
För det första har jag aldrig sagt att jag hatar något av företagen (vad jag kommer ihåg). Och när sa jag att de gånger jag och min sambo inte blir beviljade lån ALLTID beror på företagen? Det är du som snurrar till det på alla punkter snarare och varför ska du in och peta i vad jag tycker? Låt mig ha min åsikt och du din, passar det inte dig behöver du inte gå in och rätta mig efter din åsikt punkt slut.
Vem sa att jag tycker aktörerna är oseriösa för att jag inte fick dem beviljade? Har ju fått samtliga beviljade i stort sett och det är ju för att jag haft dem länge och vet precis hur de funkar som jag har min åsikt, så det du säger stämmer inte. Och att du ens håller koll på vad jag skriver och säger visar på att du har för mycket fritid.
Jag hjälper folk, guidar dem här och försöker komma med mina bästa råd, däribland har jag åsikter (som alla andra) som jag har rätt att vädra utan att någon ska försöka ge mig en tillrättavisning. Du exempelvis tycker ju Holm Bank är så otroligt bra, men sanningen är att du enbart tycker det för du tillhör 1 av typ 3 som fått 150 k beviljat med sämre förutsättningar som vi alla hört hundra gånger snart. Det är ju bara du och någon till som gillar Holm exempelvis, jag har 30k beviljat från Holm men jag tycker forfarande de är oseriösa för allt tyder på det. Däremot tyder ingenting på att jag pratar dåligt om företagen för jag inte får något beviljat eftersom det inte stämmer. Tänk om alla tyckte lika. Och hur skulle företag som Holm Bank kunna utvecklas om alla kunder var som du(nöjda bara för att de fått beviljat det högsta) då får företaget aldrig höra vad de behöver förbättra eller jobba på. Tack och bock.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp