Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Förskottslön, aktiva? Utbetalningstid?

Sökte idag vid 13, 10k. Fick svar 14 om komplettering av lönespec som jag skickade in direkt, sedan tyst. Hur tror ni förutsättningarna ser ut att bli beviljad och få utbetalt innan / under helgen?

Första gången jag söker med kass Bisnode dock bättre lön nu än deklarerat, 32k brutto.
Jag sökte under helgen, fick mail om komplettering av lönespec i måndags och utbetalt igår, onsdag.

Jag sökte under helgen, fick mail om komplettering av lönespec i måndags och utbetalt igår, onsdag.
Okej, tack för svar. Får hålla tummarna då :/ Vad hade du för förutsättningar för 10k? Letade i tråden men såg aldrig om du skrev det.

Alltså vad det här bolaget håller på med är ju under all jävla kritik vad gäller handläggningstid. Jag har suttit i telefonkö under deras öppettider av telefon i 2 timmar varje pass utan att de bemödat sig att svara, jag mailar får inga svar unt so weiter….

har man så jävla mycket att göra och en person anställd så kanske man behöver rekrytera…

betyg 1 av 10 på handläggningstiden hos dessa.

Alltså vad det här bolaget håller på med är ju under all jävla kritik vad gäller handläggningstid. Jag har suttit i telefonkö under deras öppettider av telefon i 2 timmar varje pass utan att de bemödat sig att svara, jag mailar får inga svar unt so weiter….

har man så jävla mycket att göra och en person anställd så kanske man behöver rekrytera…

betyg 1 av 10 på handläggningstiden hos dessa.
Håller helt med dig. Jag provade under 2-3 tillfällen satt runt kvarten varenda gång, helt i onödan. De svarar en gång var tredje dag på mejl i princip och då är det alltid under nattetid. Dessutom så fick jag beviljat 4000 när jag ansökte om 10000 SEK...med rätt så goda förutsättningar (kanske var bra då man inte vill gynna detta skitföretag allt för mycket) nej tvi för dessa.

Det är rätt uppenbart att detta företag drivs lite som bisyssla. Och ja de kanske skulle ändra på lite text på hemsidan, om tillgänglighet och så. Men de är ansvarsfulla jag fick höja men inte till 10.000 de kunde ge 7000 behövde bara söka om på det beloppet och nån timme senare hade jag pengarna på kontot. Första gången tog det nog totalt två veckor, men det var ingen som tvinga mig låna där.

Och ingen som tvingar er andra heller.

Det är rätt uppenbart att detta företag drivs lite som bisyssla. Och ja de kanske skulle ändra på lite text på hemsidan, om tillgänglighet och så. Men de är ansvarsfulla jag fick höja men inte till 10.000 de kunde ge 7000 behövde bara söka om på det beloppet och nån timme senare hade jag pengarna på kontot. Första gången tog det nog totalt två veckor, men det var ingen som tvinga mig låna där.

Och ingen som tvingar er andra heller.
Hur menar du? Man ska väl kunna ansöka om ett lån och bli bättre behandlad som kund än man blir i dagsläget av dessa?
Liksom att ha en telefontid där kundtjänst aldrig någonsin svarat är väl under all kritik? Man kan väl också förvänta sig att få svar oftare än en gång var tredje dag (som bäst). Dessutom är det väldigt ofta kunder blir beviljade ett avsevärt mycket lägre belopp än det man sökt, osv osv osv osv.......
Tvingad eller ej....tycker absolut man ska kunna kräva mer, punkt.

Hur menar du? Man ska väl kunna ansöka om ett lån och bli bättre behandlad som kund än man blir i dagsläget av dessa?
Liksom att ha en telefontid där kundtjänst aldrig någonsin svarat är väl under all kritik? Man kan väl också förvänta sig att få svar oftare än en gång var tredje dag (som bäst). Dessutom är det väldigt ofta kunder blir beviljade ett avsevärt mycket lägre belopp än det man sökt, osv osv osv osv.......
Tvingad eller ej....tycker absolut man ska kunna kräva mer, punkt.
Jag man kan förvänta sig mer, men om man inte får det och det tydligt framgår här tillexempel, varför bli förvånad och arg?

Sluta vara "kund" som satt ingen som tvingar nån.

Som jag skrev de borde ändra lite på infon på hemsidan.

Sen att man blir erbjuden ett lägre belopp, det är väl deras stora fördel som företag, de tar det allvarligt. Lånar ut det de anser att de ser att "vi klarar av" till skillnad från många eller de flesta andra bolag hade alla bolag tagit det ansvaret skulle det varit mindre trådar om inkasso här på forumet.

Ni som kritiserar Förskottslön bör ha i åtanke att detta med allra största sannolikhet är en bisyssla för de som driver bolaget. De har i stort sett alltid arbetat på detta sättet och att jämföra Förskottslön med någon av de etablerade bolagen på marknaden är inte rimligt. Vill man nu inte dra denna slutsatsen av deras handläggningstider kan man alltid spana in deras bokslut sedan start.

Håller helt med Egon.
Det är ingen naturlag att varesej bli beviljad eller få sitt ärende hanterat inom 12 timmar.

VD:n verkar som du skriver driva något byggbolag och detta verkar vara lite sidioinkomst.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp