- Meddelanden
- 660
- Mottagna reaktioner
- 295
- Poäng
- 447
Fick du en tillfälligt (interimistiskt) beslut om sjukpenning? Jag är själv sjukskriven i 25% och har varit det i 1,5år+. Min läkare brukar förlänga sjukskrivningen var tredje månad. Har alltid fungerat utan problem. Men nu har försäkringskassan ändrat regler och det värkar som att de har blivit hårdare. Min sjukskrivning förlängd slutet av oktober. Jag fick en sån tillfälligt (interimistiskt) beslut till de fattar nytt beslut. De krävde en komplettering av läkaren som min läkare skickade in för 2 veckor sen men än har det inte hänt något. Tidigare kunde man få beslut direkt efter några dagar. Så det kan vara det att de har blivit hårdare. :/
Hmm oj. Bra fråga. Alltså min första sjukskrivning blev jag skriven på 3mån september. Okt och Nov. Den blev tillslut beviljad helt. Men dom prata både med mig och mitt jobb innan beslutet. Där har jag nästan fått all ersättning.
den tilltänkta sjukskrivningen som skulle sträcka sig fram till mars. Blev först beslutad enligt hemsidan och jag kunde se alla preliminära utbetalningar fram till mars. Men då fick jag knivhugget idag att med nuvarande intyg/utlåtande / så kommer ersättning nekas pga att jag klarat jobba vissa dagar.
Blev det svaret på din fråga?