- Meddelanden
- 15
- Mottagna reaktioner
- 5
- Poäng
- 27
Hejsan,
Jag har följt detta forum nu i 2 år utan att vara delaktig själv.
Det kom till en punkt där jag inte hittade svar på min fråga.
Är det någon som har lyckats att förhandla ner sin ränta på lånen som ni har?
Hur gick ni tillväga då?
Banker som jag har lyckats förhandla med:
Mariginalen:
Hade 250.000 med en ränta på 8,95%
Jag ringde upp och sa att jag ville betala av hela beloppet på en gång. Då erböjd dem mig en halvering av räntan. dvs 4,5%
Thorn: 20.000 med en ränta på 24%
Först fick jag ner räntan till 16% då jag var en "bra kund"
2 dagar senare fick jag ner räntan till 9,9% eftersom jag ville betala av hela beloppet på en gång.
Jag har lyckats ett par gånger och vill prova att göra det igen med Resurs Bank där jag har ca 300 000 i lån. Jag har provat vid olika tillfällen men de vill bara ta en ny UC för att gå vidare med ansökan - det är jag inte intressad utav.
Ska man "hota" att man vill betala av hela beloppet för att få ner räntan eller finns det andra sätt?
Jag har följt detta forum nu i 2 år utan att vara delaktig själv.
Det kom till en punkt där jag inte hittade svar på min fråga.
Är det någon som har lyckats att förhandla ner sin ränta på lånen som ni har?
Hur gick ni tillväga då?
Banker som jag har lyckats förhandla med:
Mariginalen:
Hade 250.000 med en ränta på 8,95%
Jag ringde upp och sa att jag ville betala av hela beloppet på en gång. Då erböjd dem mig en halvering av räntan. dvs 4,5%
Thorn: 20.000 med en ränta på 24%
Först fick jag ner räntan till 16% då jag var en "bra kund"
2 dagar senare fick jag ner räntan till 9,9% eftersom jag ville betala av hela beloppet på en gång.
Jag har lyckats ett par gånger och vill prova att göra det igen med Resurs Bank där jag har ca 300 000 i lån. Jag har provat vid olika tillfällen men de vill bara ta en ny UC för att gå vidare med ansökan - det är jag inte intressad utav.
Ska man "hota" att man vill betala av hela beloppet för att få ner räntan eller finns det andra sätt?