Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förhandla om ränta på blancolån

Hejsan!

Jag är väldigt ny på forumet och ville bara informera dig om att jag arbetar inom ekonomi branschen och kan lite tips och trix gällande just förhandling av ränta.

Får jag fråga, du ville inte att dom gör UC på dig. Är det för att du har en del ff's redan?

Hejsan!

Jag är väldigt ny på forumet och ville bara informera dig om att jag arbetar inom ekonomi branschen och kan lite tips och trix gällande just förhandling av ränta.

Får jag fråga, du ville inte att dom gör UC på dig. Är det för att du har en del ff's redan?

Hejsan,

Va roligt att du kan kan lite tips och trix - det skulle jag uppskatta otroligt mycket.

Anledningen att jag inte ville att de skulle göra en UC är att jag har 180TKR i årsinkomst vilket gör - enligt min förutfattade mening - att jag inte får en lägre ränta.
Gällande FF så har jag enbart 1st. Och den är omfrågad som en näringsidkare så där har vi inga bekymmer.

Hur ser det ut enligt dig tycker du?

Jag lyckades också förhandla om räntan men även frysa räntan helt med olika inkassobolag. Var hopplöst med höga räntor, kändes som skulden aldrig blev mindre. Ringde inkassobolagen, gick med på att höja amorteringen och de gick med på att frysa räntan helt. Nu händer det iallafall något med skulderna...

Va roligt att du lyckades med inkassobolagen - det är inte alla som gör.

Min erfarenhet är att inkassobolagen är lättare att förhandla med än banker. Vad anser ni andra?

Ingen uc, frågade detta specifikt, endast ändring av villkor.
Jag frågade direkt ifall räntesats kunde diskuteras, inget om att betala allt.
Jag sparar nu ca 1000 kr i månaden.
Glad att jag orkade lyfta luren, det är jobbigt men vill verkligen göra något åt min situation.
Försöker tänka att allt hjälper. Liten som större minskning av räntesats.

Hmm,

Intressant då min sambo har lån på Mariginalen och Ikanobank.
Det kanske går att få ner räntan lite på dessa lån. =)

Jag är glad över att du lyckades - alla pengar man kan spara på räntan är bra.

Helt sant Mr Gamer, jag ska erkänna att jag blev väldigt förvånad över att just Ikanobanken och marginalen inte hade något förhandlingsutrymme, jag skulle tro att de på längre sikt förlorar på det.
Tänkte dock kontakta de längre fram när jag ytterligare betalat på min skuld, eventuellt har de ändrat sina villkor då.

Hejsan!

Tänker du att en uc är nödvändig för att reglera räntesats?
Det hoppas jag inte, skulden är en gång godkänd, under förutsättning att man betalat för sig och hållit återbetalningar bör villkor kunna regleras utan ny uc.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp