Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förhandla lån via Axofinans.

Men där har det ju blivit tokfel. Det ska bara vara en uc från Axo, inte dom andra bankerna. Det ser ut som att det blivit någon galen bugg och alla banker som tittat på din ansökan har tagit en UC. Ring till Axo och förklara det för dom, skicka bilderna till dom också. Och oroa dig inte, dom kommer ta bort alla förutom sin egna.
Tack, dem ska återkoppla idag vid 15.30 så får jag lösa det då.

Det blev fel och de andra lånegivare har tagit full UC på dig inte bara en.
I fall du inte får en bra tydlig respons från dem så Mitt förslag och lösningen är att du skriver till axo istället, förklara att det har blivit fel mm och bifoga alla skärmbilder.
Du kommer få ett skriftligt svar från aco, positivt antar jag och att de kommer bekräfta att de brukar ta en full UC bara.
Nästa och sista steget är att du vidarebefordrar alla Mail och skriv till utredning@uc.se så de ser kommunikationen mellan dig och axo. De kommer ta bort alla andra ff . Axos kommer stå kvar.
Det hände mig när nån har tagit fel full UC, hände också här i forumet förra året och det hjälpte, alltså utredning uc har korrigerat, men igen, tänk på hur du skriver tex ställ frågan: ”tar ni inte bara en ff” och de kommer svar ”ja” och det är det som utredning vill se. Det kan ta upp till ca en vecka innan du får respons från dem men ring inte. Det hjälper inte.
Men jag tror de ser redan nu vad som har blivit fel och kommer själva kontakta UC.
Mitt förslag som hjälpte är din plan B.

Uppdatera oss gärna.

Senast ändrad:
I nuläget envisar dem sig om att det är upplysningskopior. Ser verkligen inte ut så. Förmedlaren ska ringa mig om en stund från jobbet då han ringde från sin privata telefon efter att kundtjänst bett honom ringa.

Det blev fel och de andra lånegivare har tagit full UC på dig inte bara en.
I fall du inte får en bra tydlig respons från dem så Mitt förslag och lösningen är att du skriver till axo istället, förklara att det har blivit fel mm och bifoga alla skärmbilder.
Du kommer få ett skriftligt svar från aco, positivt antar jag och att de kommer bekräfta att de brukar ta en full UC bara.
Nästa och sista steget är att du vidarebefordrar alla Mail och skriv till utredning@uc.se så de ser kommunikationen mellan dig och axo. De kommer ta bort alla andra ff . Axos kommer stå kvar.
Det hände mig när nån har tagit fel full UC, hände också här i forumet förra året och det hjälpte, alltså utredning uc har korrigerat, men igen, tänk på hur du skriver tex ställ frågan: ”tar ni inte bara en ff” och de kommer svar ”ja” och det är det som utredning vill se. Det kan ta upp till ca en vecka innan du får respons från dem men ring inte. Det hjälper inte.
Men jag tror de ser redan nu vad som har blivit fel och kommer själva kontakta UC.
Mitt förslag som hjälpte är din plan B.

Uppdatera oss gärna.

I nuläget envisar dem sig om att det är upplysningskopior. Ser verkligen inte ut så. Förmedlaren ska ringa mig om en stund från jobbet då han ringde från sin privata telefon efter att kundtjänst bett honom ringa.

Någon som varit med om detta helvete tidigare? Nu känns de som om jag blivit satt i en hemsk situation.. Axo finans envisar sig att dem bara tagit en UC, & säger att dem andra 11 av 12 är sådant jag sökt själv. Jag har två sen tidigare. Dem hade ett UC betyg på 3,5 på sin Uc kopia, en av bankerna som dem har skickat upplysningskopia är betyget på 16 & på min UC ligger betyget på 23 just nu..

Vet inte va jag ska ta mig till & har filat på min UC så länge att ja låg på 2 i betyg & bara förväntade mig att fortsätta fila på det..

Vet inte va ja ska ta mig till. De är helt bestämda på att de har rätt. Jag känner mig helt uppgiven.. ska kontakta UC kl10.00 så får vi se va som hönder

men snälla någon om ni varit med om liknande hjälp mig i detta nu..

Någon som varit med om detta helvete tidigare? Nu känns de som om jag blivit satt i en hemsk situation.. Axo finans envisar sig att dem bara tagit en UC, & säger att dem andra 11 av 12 är sådant jag sökt själv. Jag har två sen tidigare. Dem hade ett UC betyg på 3,5 på sin Uc kopia, en av bankerna som dem har skickat upplysningskopia är betyget på 16 & på min UC ligger betyget på 23 just nu..

Vet inte va jag ska ta mig till & har filat på min UC så länge att ja låg på 2 i betyg & bara förväntade mig att fortsätta fila på det..

Vet inte va ja ska ta mig till. De är helt bestämda på att de har rätt. Jag känner mig helt uppgiven.. ska kontakta UC kl10.00 så får vi se va som hönder

men snälla någon om ni varit med om liknande hjälp mig i detta nu..
Men herregud du får väl stå på dig? Det har blivit fel helt enkelt och du får stå på dig och säga till axo finans att NEJ jag har inte sökt lånen själv, JO alla dessa UC kommer ifrån er. Och sen får du be om att få prata med en chef på stället och inte bara en säljare. Så du pratade med Axo sen la ni bara på utan att ni kom vidare i samtalet eller vadå? Det är ju dom som har gjort fel, du förstår väl att du måste kräva ett svar och en lösning när du pratar med dom och inte bara acceptera att dom påstår att det är ditt fel?

Men herregud du får väl stå på dig? Det har blivit fel helt enkelt och du får stå på dig och säga till axo finans att NEJ jag har inte sökt lånen själv, JO alla dessa UC kommer ifrån er. Och sen får du be om att få prata med en chef på stället och inte bara en säljare. Så du pratade med Axo sen la ni bara på utan att ni kom vidare i samtalet eller vadå? Det är ju dom som har gjort fel, du förstår väl att du måste kräva ett svar och en lösning när du pratar med dom och inte bara acceptera att dom påstår att det är ditt fel?
Jag blev hänvisad till att kontakta UC sen återkomma ifall dem har fel.
Nu har jag pratat med en person på UC, han sa att jag ska avvakta & då det kan uppdateras inom några dagar.. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, jag stod på mig på Axo men personen jag pratade, inte en säljare i detta fall utan blev vidarekopplad var helt bestämd på att dem hade rätt.

Om detta nu stämmer så får alltså Axofinans olika info från alla banker, då de verkar va olika betyg, både hos Axo & på en av kopiorna jag fått. Vilket bör innebära att erbjudandena de får kan väl inte va baserad på rätt information?

Bara fått en kopia hittills på Kivra trots lånet söktes 2 dagar sedan.

Om personen jag pratade med på UC har rätt & detta ändras inom kort, låt säga några dagar så bör väl allt uppdateras & se stabilt ut. Men då har man förvisso kastat bort en förfrågan på hela detta kaos.

Nu har jag försökt maila både Axo & UC för jag fortsatt är lite orolig att förfrågningarna kommer hänga kvar.

bifogade min upplysning som jag ser via minuc.
BD2BFB09-7CD9-41A9-B923-261576BAC474.jpeg
Jag fick i princip bara autosvar av bägge parter.. Om dessa hänger kvar känns det som att de är bara stå ut med att man gick med på att säljaren/förmedlaren fick en att gå med på att dem skulle försöka omförhandla lånen..

svaren:
B996A431-8014-4D40-A24D-5CE7E96F2B7A.png

5CBEF502-6FB9-4F66-AB53-DC7382274514.png

Någon som har något tips på vad mer jag kan göra?

Detta påverkar definitivt det tänka billånet till sommaren som jag planerat att söka, samt möjligheten att omförhandla lån någon gån framöver tills ett år framåt.. sedan så har förmodligen bankerna som tagit del av informationen via Axo fått fel info då alla kopior har olika UC-riskprognoser, där Axo har bästa på 3,5 & det absolut högsta legat på 27.

Några råd?

Skickade även nu ett Mail med info & bilder bifogade till utredning på UC. Känns som att det är det absolut sista jag kan göra i nuläget.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp