Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förhandla lån via Axofinans.

Skickade även nu ett Mail med info & bilder bifogade till utredning på UC. Känns som att det är det absolut sista jag kan göra i nuläget.
Kontakta någon av dem på bilden som hävdas gjort uc tex coop o fråga var ansökningen kom ifrån.. Säger som axo har du ju underlag på dem gjort fel

Om du verkligen inte gjort alla dessa kreditupplysningar så förstår jag inte varför du ska ”stå ut” med dom? Du kan ju inte bara svälja det Axo säger. Du får ringa och skrika på dom om det är det som krävs, säg att det gjorts massa kreditupplysningar efter att du sökte hos dom och att du fattar att dom bara tar EN uc men att det då skett nån it-störning eller något och att dom får kolla upp det. Du kan ju inte bara köpa att dom säger ”nej, det är inte ifrån oss”. Sen som någon annan sa, ring till alla banker som gjort uc och fråga var uc’n kommer ifrån.

Nu har jag varit i kontakt med ett av företagen(Collector) som säger att dem faktiskt tagit del av en kopia från Axo finans.. Så med andra ord kanske Axofinans har rätt & problemet kanske ligger hos UC, har bara väntat ett par dagar att de blir någon förändring efter samtalet med dem men inget har hänt ännu på varken minuc.se eller på själva upplysningen som man kan se.

Det var lite lättande då de känns som om detta är ett problem hos UC så känns det som att de bör lösa det lite lättare än en låneförmedlare.

däremot förstår jag inte varför samtliga upplysningskopior hade olika betyg. Kommer förmodligen få ringa UC ännu en gång för att få lite klarare bild.

Nu har jag varit i kontakt med ett av företagen(Collector) som säger att dem faktiskt tagit del av en kopia från Axo finans.. Så med andra ord kanske Axofinans har rätt & problemet kanske ligger hos UC, har bara väntat ett par dagar att de blir någon förändring efter samtalet med dem men inget har hänt ännu på varken minuc.se eller på själva upplysningen som man kan se.

Det var lite lättande då de känns som om detta är ett problem hos UC så känns det som att de bör lösa det lite lättare än en låneförmedlare.

däremot förstår jag inte varför samtliga upplysningskopior hade olika betyg. Kommer förmodligen få ringa UC ännu en gång för att få lite klarare bild.
Det ÄR ett problem hos UC. Som konstaterats från början. Axo har tagit en UC men istället för att bankerna tagit kopior så har det registrerats fullständiga ucförfrågningar. Således ligger felet hos UC som är dom som sköter allt sånt. Det kommer inte försvinna av sig själv hur länge du än väntar, dom kommer försvinna när du ringer till UC och får dom att förstå att felet ligger hos dom. Förslagsvis genom att citera samtalet med Collector och övriga banker.

Gällande de olika betygen som registrerats antar jag att det beror på att bankerna registrerat en ff och för varje ff som registrerats höjs riskprognosen, därav de olika betygen under en och samma dag. Sista ff den dagen borde rimligen då ha den högsta riskprognosen. Bara det säger ju att det rör sig om ff och inte kopior till respektive bank. Någon ny på jobbet som gjort fel hos Uc kanske. Trodde dock detta var helt automatiserade processer när banker efterfrågar kopior.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp