- Meddelanden
- 58
- Mottagna reaktioner
- 2
- Poäng
- 12
Alltså, på måndag är min sista dag av dom 10 dagarna från det jag skrev på delgivningen?? Ändrar det läget att jag på måndag ska bestrida det??
Alltså, på måndag är min sista dag av dom 10 dagarna från det jag skrev på delgivningen?? Ändrar det läget att jag på måndag ska bestrida det??
Maila till Kronofogden nu idag och skriv att du bestrider ärendet...
Skriv inte varför utan skriv bara att du gör det...
Uppge Målnummer och personnr.
Sen betalar du skulden på fredag... (eller när det nu var som du kunde betala...)
Det har funkat för mig i alla fall...
Lycka till!
Jag har aldrig bestridit via mejl..men enl andra på forumet går det ju..
Skriv ett skriftligt brev annars som du bör ha i väg i dag.
Det som händer är att de tar kontakt med sökanden och det vill ju förstås ha betalt..ett utslag utfärdas och din skuld blir utmätningsbar..
Se till att höra av dig till sökanden om en avbetalning och bestrid kravet Idag..
Jag fattar fortfarande inte varför du väntar..vill du ha en anmärkning vilket risken är väldigt stor för nu.
Vad är skulden på?
Kan du betala den så du får kvitto på den?

så ska sätta mig och betala nu!!!! Hur gör jag nu för att slippa anmärkning? Ska jag Maila, ringa och skrika att jag betalt i tid men att dom inte hinner få in pengarna innan??? Kommer jag ändå få anmärkning?????