Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Föreläggande, Avida skickat till Kfm

Samma här. De där avgifterna är många gånger värre än skulden.

skickade påminnelsen på delgivningskvittot den 17/8 men skrev den 19/8 på kvittot!
Betalade in idag och ringde kfm för att höra när förklaringstiden går ut, den 31/8 sa dem.

Så här mycket dyrare blev det:
kapitalbelopp: 1415 kr
ansökningsavgift: 300 kr
ombud: 380 kr
betalningspåminnelse: 60 kr
upprättande av amort.plan 290 kr
Inkassokrav 180 kr
ränta 124 kr
totalt 2749 kr alltså har den ursprungliga skulden fördubblats.
Det är dyrt att inte ha råd att betala sina skulder! Mår så dåligt när jag tänker på det!

då blev det som jag sa, eller skrev, eller tänkte skriva om jag nu inte gjorde det att datumet det ankommer är det som styr, du fick 10 dagars förklaringstid från ankomstdatum. Finns väldigt detaljerade bestämmelser om när handlingar (i det här fallet ditt kvitto) anses ha nått en myndighet. Finns att läsa i tryckfrihetsförordningen om nån är lässugen.2 kapitlet om jag inte minns fel

skickade påminnelsen på delgivningskvittot den 17/8 men skrev den 19/8 på kvittot!
Betalade in idag och ringde kfm för att höra när förklaringstiden går ut, den 31/8 sa dem.

Så här mycket dyrare blev det:
kapitalbelopp: 1415 kr
ansökningsavgift: 300 kr
ombud: 380 kr
betalningspåminnelse: 60 kr
upprättande av amort.plan 290 kr
Inkassokrav 180 kr
ränta 124 kr
totalt 2749 kr alltså har den ursprungliga skulden fördubblats.
Det är dyrt att inte ha råd att betala sina skulder! Mår så dåligt när jag tänker på det!

Fast 290 för upprättande av amorteringsplan ? har du gjort det många gånger
170 kronor har dom rätt att ta ut .
se sid 65 i https://www.datainspektionen.se/Documents/faktabroschyr-allmannarad-inkasso.pdf

Fast 290 för upprättande av amorteringsplan ? har du gjort det många gånger
170 kronor har dom rätt att ta ut .
se sid 65 i https://www.datainspektionen.se/Documents/faktabroschyr-allmannarad-inkasso.pdf

Du kanske kan svara på detta då, Lasseman? Har fått en avbetalningsplan av Lindorff som ska betalas på tre månader. Får Lindorff ta ut 170kr för varje månadsbetalning? Enligt fakturan de skickat ut så ska jag betala 170kr*3 för avgift för avbetalningsplan.

Det är väl brukligt att bara ta en avgift för upprättande av avbetalningsplan, inte en för varje månad! Ring dem och fråga

Du kanske kan svara på detta då, Lasseman? Har fått en avbetalningsplan av Lindorff som ska betalas på tre månader. Får Lindorff ta ut 170kr för varje månadsbetalning? Enligt fakturan de skickat ut så ska jag betala 170kr*3 för avgift för avbetalningsplan.

Det kan jag absolut
Dom får ta ut avgift för att lägga upp avbetalningsplan med 170 kr, det är när man lägger upp, sedan får man ta ut aviavgift med jag tror 50 kr varje tillfälle

så du ska betala 170+50+50+50 i avgifter.
Inte för att misstro dig, men jag skulle nog vilja se hur den bekräftelsen på avbetalningsplan ser ut jag.. Jag har ganska bred erfarenhet av att personer kan lyckas tolka saker rätt konstigt (jag kan nog inte räkna hur många jag haft som jag pratat med som sagt "killen jag pratade med förra veckan sa att ni skulle ta bort skulden" och jag vet att jag själv är "killen förra veckan" och att samtalet snarare handlade om "jag vill ha in ekonomiska underlag av något slag inom en vecka, innan dess gör vi inget.." )

Ringde Avida idag och de har fått in betalningen och ska återkalla ärendet hos kfm senare under dagen... pust... Nu hoppas jag kunna hålla mig borta från fler förelägganden, det är en enorm påfrestning att ha det hängande över sig.

Ringde Avida idag och de har fått in betalningen och ska återkalla ärendet hos kfm senare under dagen... pust... Nu hoppas jag kunna hålla mig borta från fler förelägganden, det är en enorm påfrestning att ha det hängande över sig.
Så bra Myra det går framåt för dig nu håller jag tummarnas att resten löser sig också så småningom.

Så bra Myra det går framåt för dig nu håller jag tummarnas att resten löser sig också så småningom.
Nja... det går inte framåt direkt då jag fortfarande har fler utgifter än intäkter. Just nu har jag 4 Inkasso och Klarna som förfallit, inga stora belopp, totalt ca 4000 kr men i o m att de förfallit så är det jobbigt och jag försöker fixa och trixa, en del har jag redan fått lite uppskov och påminnelsen så nu är det akut. ödesdigert om det går till Kfm för då blir så mycket dyrare!

Men jag kämpar på i alla fall. Varje dag!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp