Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Föreläggande, Avida skickat till Kfm

Hur bestrider man? Samtidigt som man skickar kvittot?

Gör ett stort kryss över skiten och skriv "Jag bestrider. Känner inte till vad detta kan vara just nu", sen tjafsar du på tills du betalar den 25/8 när du plötsligt kommer på att "just det, det var den skulden ja!" :)

Tack för alla tips och delgivna tankar... heheheh tur det inte bara är skulder man delger ;)
Jag har inte gjort ngt än med påminnelsen på delgivningskvitton... tänkte faktiskt ringa Kfm imorgon och berätta exakt hur det ser ut och att jag kan betala 25/8 men vill slippa anmärkning så får jag se vad de säger.

Tack för alla tips och delgivna tankar... heheheh tur det inte bara är skulder man delger ;)
Jag har inte gjort ngt än med påminnelsen på delgivningskvitton... tänkte faktiskt ringa Kfm imorgon och berätta exakt hur det ser ut och att jag kan betala 25/8 men vill slippa anmärkning så får jag se vad de säger.

Kronofogden gör ju inga anmärkningar, det är kreditupplysningsföretagen det ;)
Vad var bekymret med att en delgivningsman eventuellt knackade på? vill hålla familjen ovetandes eller nåt sånt?
Jag tror fortfarande inte nån kommer hinna komma så du skulle lugnt kunna göra absolut ingenting..

Ja Lasseman, jag måste klara av allt på egen hand vilket jag hoppas att jag kommer att göra och min sambo kommer inte att bli glad om en delgivningsman ringer på dörren. Jag är väldigt glad att ha hittat till det här Forumet så man kan fråga och berätta om sina bekymmer när det inte går att göra det hemma.

Jag har varit ute i sista minuten med betalning efter jag skrivit på , men har då mailat över kopia på betalning till kf och då lägger de in bestridande även då det inte hunnit blivit bokfört hos det bolag de gällde

Jag har varit ute i sista minuten med betalning efter jag skrivit på , men har då mailat över kopia på betalning till kf och då lägger de in bestridande även då det inte hunnit blivit bokfört hos det bolag de gällde
ska absolut skicka in ett kvitto! Tack för tipset!

Skickade in delgivningskvittot igår. Ingen delgivningsman än så länge men då vi haft inbrott i huset är porten låst så ingen kan komma in utan nyckel så om en delgivningsman skulle komma ikväll då måste han/hon vänta tills ngn med nyckel ska in i porten. Det här var bland det värsta jag varit med om i livet, ständig oro. Gör allt jag kan för att komma på rätt sida. Svea Skuldfinansiering kunde inte hjälpa till med ett lån, men det förstod jag nästan innan jag frågade. Nu är det bara att fortsätta att kämpa. Men igår när jag tömde brevlådan så låg det brev fr banken och jag tänkte på en gång att nu tar de bostadsrätten. La brevet i väskan och tänkte att jag öppnar inte förrän idag... hela natten mal tankarna hur det ska gå och nu tar de bostadsrätten... Öppnade brevet i morse och det var bara nya avtalsvillkor för bolånet... hahahha men så är det nuförtiden, jämt oro när jag ska öppna brevlådan. Det kan alltid bli värre har blivit min devis sen en tid tillbaka!

Starkt jobbat Myra förstår att du har det jättetufft nu men nu har du tagit ett inledande jätteviktigt steg så kämpa på och du ska se att framöver kommer din devis att ändras till det kan alltid bli bättre.

Starkt jobbat Myra förstår att du har det jättetufft nu men nu har du tagit ett inledande jätteviktigt steg så kämpa på och du ska se att framöver kommer din devis att ändras till det kan alltid bli bättre.

Tack!
Prio ett nu är att inte få en anmärkning. Har redan straffats för föreläggandet då jag preliminärt blev beviljat ett lån men sedan när de kollade med Kfm och såg det aktuella föreläggandet så avslogs ansökan! Surt som bara den!!!!!

skickade påminnelsen på delgivningskvittot den 17/8 men skrev den 19/8 på kvittot!
Betalade in idag och ringde kfm för att höra när förklaringstiden går ut, den 31/8 sa dem.

Så här mycket dyrare blev det:
kapitalbelopp: 1415 kr
ansökningsavgift: 300 kr
ombud: 380 kr
betalningspåminnelse: 60 kr
upprättande av amort.plan 290 kr
Inkassokrav 180 kr
ränta 124 kr
totalt 2749 kr alltså har den ursprungliga skulden fördubblats.
Det är dyrt att inte ha råd att betala sina skulder! Mår så dåligt när jag tänker på det!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp