- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Har du fått påminnelsen från KFM ännu?Hej, hade två små lån som Avida skickat till Kfm (allt blev förstås dubbelt så dyrt), hade kvar ca 2000 kr att betala vilket nu blev närmare 5000 kr.
Hur som helst kan jag inte betala förrän den 25 augusti tidigast. Avidas besked var att de går med på avbetalningsplan EFTER att ett utslag kommit, vilket i praktiken betyder att jag kommer att få en anmärkning och det ser jag som värsta helvetet som kan hända då jag har eget företag och en anmärkning kommer definitivt att försvåra situationen. Så jag ringde till Kfm för att informerar mig om rutinerna kring delgivningskvittona. Enligt Avida skulle en påminnelse att skriva under komma tidigast efter en månad men enligt Kfm så kommer det efter ca 1 vecka max 10 dagar. Skickar inte jag påminnelsen så kommer det en delgivningsman. DEt får bara inte hända men vad gör man! Hur jag än vrider och vänder så hinner jag inte betala in den 25 augusti utan att en delgivningsman kommer. Någon som har erfarenhet av detta? Måste säga att de är väldigt snälla på Kfm men de måste ju hålla sina rutiner och det förstår jag.
Många tårar har det varit här de senaste dagarna.
Samtidigt så har jag 80 000 kr på ett ips- konto som jag inte får röra, för djävligt!