Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Föreläggande, Avida skickat till Kfm

Hej, hade två små lån som Avida skickat till Kfm (allt blev förstås dubbelt så dyrt), hade kvar ca 2000 kr att betala vilket nu blev närmare 5000 kr.
Hur som helst kan jag inte betala förrän den 25 augusti tidigast. Avidas besked var att de går med på avbetalningsplan EFTER att ett utslag kommit, vilket i praktiken betyder att jag kommer att få en anmärkning och det ser jag som värsta helvetet som kan hända då jag har eget företag och en anmärkning kommer definitivt att försvåra situationen. Så jag ringde till Kfm för att informerar mig om rutinerna kring delgivningskvittona. Enligt Avida skulle en påminnelse att skriva under komma tidigast efter en månad men enligt Kfm så kommer det efter ca 1 vecka max 10 dagar. Skickar inte jag påminnelsen så kommer det en delgivningsman. DEt får bara inte hända men vad gör man! Hur jag än vrider och vänder så hinner jag inte betala in den 25 augusti utan att en delgivningsman kommer. Någon som har erfarenhet av detta? Måste säga att de är väldigt snälla på Kfm men de måste ju hålla sina rutiner och det förstår jag.
Många tårar har det varit här de senaste dagarna.

Samtidigt så har jag 80 000 kr på ett ips- konto som jag inte får röra, för djävligt!
Har du fått påminnelsen från KFM ännu?

Nej, jag fick brevet om föreläggande den 28 juli, så nu tänkte jag vänta tills påminnelsen kommer, kanske lite fult att göra så men jag vill verkligen hinna betala innan det blir en anmärkning och killen på Kfm sa att även om de inte får ge råd så sa han faktiskt att jag kunde vänta in påminnelsen.

Nej, jag fick brevet om föreläggande den 28 juli, så nu tänkte jag vänta tills påminnelsen kommer, kanske lite fult att göra så men jag vill verkligen hinna betala innan det blir en anmärkning och killen på Kfm sa att även om de inte får ge råd så sa han faktiskt att jag kunde vänta in påminnelsen.
Du kan nog låta bli att skriva på påminnelsen på en vecka, det har jag gjort och inget har hänt. Från det att du skrivit på påminnelsen så har du 10 dagar på dej ytterligare, så det finns nog en rimlig chans att du kan förhala det till den 25/8.

Tack för svar, här får man verkligen pepp och hjälp och det är guld värt.
Då hänger det på hur snabbt de skickar ut påminnelsen för att jag ska kunna förhala själva påminnelsen en vecka. för någon delgivningsman vill jag verkligen inte ska ringa på hemma, De gör bara sitt jobb så det är inget mot personen vem det nu än är utan mer för familjesituationen.

Bestrid påminnelsen och betala 25/8.

Senast ändrad:
Bestrid påminnelsen och betala 25/8.
Undrar om jag kan bestrida när påminnelsen kommer ifall jag märker att jag inte skulle få tillräckligt med tid? För som sagt känns lite obekvämt att bestrida då jag egentligen inte anser att skulden är felaktig.

Undrar om jag kan bestrida när påminnelsen kommer ifall jag märker att jag inte skulle få tillräckligt med tid? För som sagt känns lite obekvämt att bestrida då jag egentligen inte anser att skulden är felaktig.

Vanligt förekommande metod för folk på detta forum :)

När du betalar, tänk på att du även ska in med kfm-avgifterna som lär vara 300+380 kr, det framgår på föreläggandet.

Men Avida brukar väl dra tillbaks från kf om man betalar in enligt avbetalningsplan och kf kostnader?

Men Avida brukar väl dra tillbaks från kf om man betalar in enligt avbetalningsplan och kf kostnader?
Ringde till Avida men de sa att de aldrig drar tillbaka ett ärende utan om jag ville ha en avbetalningsplan så erbjuder de det först vid utlslag. Det var killen som svarade väldigt tydlig med då jag frågade om det verkligen inte finns annat sätt.

Ok, måste va nytt.. Min gick dit en gång o jag fick betala 800 plus nån avgift och sen när de fått in pengarna drog de tillbaks ärendet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp