Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förbehållsbelopp för ensamstående vid utmätning KFM

Så är det absolut ... Kan hända ! Jag kan ju tyckaven att jämkningen inte ska stå med som lön extra ! För det är ju inte mer lön , det är ju bara skatten som är ändras !
Pratade med KFM och nått beslut kommer ej att ändras utan hon sa att lön kommer få rapportera varje månad varför beloppet inte kunnat dras dom gör ingen omräkning:( Usch så man blir behandlad hon ansåg att jag ska inte kunna jobba extra o behålla det utan allt ska gå till mina skulder. Blev o princip anklagad för detta. Men om dom extra är skatt ändras det då frågade jag. Nej det blir arbetsgivaren som får kontakta dom varje månad o meddela:( usch fyfan vilket jäkla land man bor i nu är jag riktigt förbannad på systemet. :(
Blir behandlad som skit arbetat under många år och betalar skatt bidragit till samhället och nu när man hamnat illa blir man värre behandlad än en påse skit.
Varför kan KFM inte ändra beslut om arbetsgivaren gjort fel? Har aldrig varit med om maken fy sjutton o ha med KFM att göra jäkla nötter :(
Det ska inte löna sig att jobba om jag inte arbetar får jag behålla samma belopp som när jag arbetar o sliter.
Förstår nu varför folk i Sverige inte arbetar. Vårat land är uppbyggd på att det inte ska löna sig att arbeta en typiskt Sosseregering med andra ord ursäkta men nu är jag förbannad. För byta jobb o arbeta halvtid istället eller gå ner i tid om det ska vara så här:(
Så får skuldberget följa ner mig graven
Nu har jag tappat all ork måste jag säga

Senast ändrad:
Pratade med KFM och nått beslut kommer ej att ändras utan hon sa att lön kommer få rapportera varje månad varför beloppet inte kunnat dras dom gör ingen omräkning:( Usch så man blir behandlad hon ansåg att jag ska inte kunna jobba extra o behålla det utan allt ska gå till mina skulder. Blev o princip anklagad för detta. Men om dom extra är skatt ändras det då frågade jag. Nej det blir arbetsgivaren som får kontakta dom varje månad o meddela:( usch fyfan vilket jäkla land man bor i nu är jag riktigt förbannad på systemet. :(
Blir behandlad som skit arbetat under många år och betalar skatt bidragit till samhället och nu när man hamnat illa blir man värre behandlad än en påse skit.
Varför kan KFM inte ändra beslut om arbetsgivaren gjort fel? Har aldrig varit med om maken fy sjutton o ha med KFM att göra jäkla nötter :(
Dom gör ev en omräkning längre fram nästa år kanske:(
Svarade mig själv nu;)

U
Det verkar inte riktigt som att det budskapet har gått hem.
Ursäkta:( vad menar du nu förklara dig Tack
Förbehåll belopp är hyra o levnads kostnader.
Vad har inte gått hem nu får du allt säga vad du menar.
Kan säga att jag orkar inte med spydigheter idag :(

Ne
Har du förstått att du kommer att få behålla mindre pengar om de räknar på att du tjänar 40k i stället för 45k?
nej för förbehållsbeloppet är lika ändå avdrag blir mindre.
Prata inte till mig som jag är född Igår tack:( fyfaan
KFM har sagt att beloppet är lika ändå vet du vad förbehålls belopp är???

Pelle och Lisa delar hushåll. Pelle drar in 20 000 kronor i månaden, Lisa 30 000 kronor. Pelle skall då stå för 2/5 av hushållets kostnader, och Lisa för 3/5 av hushållets kostnader. Om t.ex boendet kostar 10 000 kronor i månaden så skall Pelle betala 4000 kronor och Lisa 6000 kronor. Då är det rättvist fördelat, om var och en betalar efter förmåga.

Lisa sänker sin inkomst till samma nivå som Pelles. Vad händer då? Jo Pelle skall betala 1000 kronor mer för boendet och Lisa 1000 kronor mindre. Båda betalar 5000 kronor var, eftersom båda har samma inkomst.

Om Lisa är föremål för löneutmätning så får hon alltså 1000 kronor mindre att behålla efter att hon har sänkt sin lön.

Förbehållsbeloppet sänks eftersom Lisa tjänar mindre än tidigare.

Ne

nej för förbehållsbeloppet är lika ändå avdrag blir mindre.
Prata inte till mig som jag är född Igår tack:( fyfaan
KFM har sagt att beloppet är lika ändå vet du vad förbehålls belopp är???

Jag har ganska bra koll på vad ett förbehållsbelopp är, ja.

Usch...sicket elände Du har @Syrran vare sig övriga förstår eller ej, så förstår iallafall jag att de e jobbigt värre... Man e ju livrädd för att beloppet inte ska bli rätt med tanke på hur lite man likväl har att röra sig med som sk. förbehåll.

Trodde dock att Du redan hade återkallat jämkningen? Det pratade vi om tidigare. :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp