Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förbehållsbelopp för ensamstående vid utmätning KFM

Ja så får jag det till med ....
Ja förbehållsbelopp är ju baserat på min hyra o övriga levnadskostnader. Kan inte bli lägre om inget ändras med hyra eller att jag blir ensamstående. Men lägre än minimum kan det aldrig bli för att min inkomst minskar.

Pratade med KFM som vill ha nya uppgifter från arbetsgivaren. Men hon som sköter detta är ledig i två veckor till.
Så KFM bryr sig inte om vad jag säger utan behöver uppgifter från arbetsgivaren:( Min arbetsgivare hade lämnat in min grundlön o Ob men lagt på ett belopp på 5000kr till som KFM inte kunde svara på vad det var men ett tillägg på månadslönen som gjorde att månadsbelopp blev högre. Ska kolla med KFM igen vad det stod men då inte ens KFM visste vad tillägget var så fick jsg inget besked utan jag måste prata med hon som lämnat uppgifterna men misstänker att det är övertid. Nått annat kan det inte vara.
Skattejämnkning?

Kan det vara det kanske ska kolla det.
Har nog missat att tagit bort den eller inte tänkt på.
Oj nu kan det bli rejäl restskatt:(
Om det är det borde jag bara kunna ta bort den och inget borde krångla med beslut eller hur:(
Är nog det för att räkna med övertid låter konstigt. Men då förstår jag kollar det direkt. Det borde lön kunna svara på i alla fall;)
Kan jag kontakta lön o ta bort den själv bara eller behöver jag kontakta skattemyndigheten innan?

Kan det vara det kanske ska kolla det.
Har nog missat att tagit bort den eller inte tänkt på.
Oj nu kan det bli rejäl restskatt:(
Om det är det borde jag bara kunna ta bort den och inget borde krångla med beslut eller hur:(
Är nog det för att räkna med övertid låter konstigt. Men då förstår jag kollar det direkt. Det borde lön kunna svara på i alla fall;)
Kan jag kontakta lön o ta bort den själv bara eller behöver jag kontakta skattemyndigheten innan?
Tänkte kanske att det kunde vara det om du har det.

Tänkte kanske att det kunde vara det om du har det.
Tack:) ska kolla upp det direkt. Då räknar man med det som inkomst och det är det ju varje månad;) trodde det var övertid men är nog skatten.
Hoppas det borde vara lätt att ändra:)

Tack:) ska kolla upp det direkt. Då räknar man med det som inkomst och det är det ju varje månad;) trodde det var övertid men är nog skatten.
Hoppas det borde vara lätt att ändra:)
begärde dom 6 mån tillbaka från dig med lönespec ?

begärde dom 6 mån tillbaka från dig med lönespec ?
Nej men dom har säkert kollat snittlön en tid tillbaka säkert under 6 månader men inte begärt nått från mig. Utan lönekontoret har väl räknat ut det tror jag

Nej men dom har säkert kollat snittlön en tid tillbaka säkert under 6 månader men inte begärt nått från mig. Utan lönekontoret har väl räknat ut det tror jag
Så är det absolut ... Kan hända ! Jag kan ju tyckaven att jämkningen inte ska stå med som lön extra ! För det är ju inte mer lön , det är ju bara skatten som är ändras !

Så är det absolut ... Kan hända ! Jag kan ju tyckaven att jämkningen inte ska stå med som lön extra ! För det är ju inte mer lön , det är ju bara skatten som är ändras !
Ja men dom menar säkert att det är pengar jag får ut varje månad i handen och det är säkert därför den läggs på.
Så jag måste ändra direkt om det är skatten.
Hon som kan svara på detta får jag inte tag i på några veckor:( och då ingen annan på lönekontoret kan svara får jag väl vänta märkligt kan man tycka som Kimsan skrev så kan det väl inte bara vara en person som vet nått på ett landsting:(
Men tyvärr är det så tänk om den personen blir långtidssjuk hur gör dom då:( eller slutar ;)
KFM ska ringa upp mig var 80 st före och 24 handläggare:( får höra vad dom säger. Igår när jag ringde skulle jag lugna ner mig tyckte dom;) men man blir stressad av sånt här då man är i ett utsatt läge:(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp