Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förbehållsbelopp för ensamstående vid utmätning KFM

Ja så kan det vara inte under ett år kanske. Men jobbat mycket för att fixa skulder som ändå inte gick bra men skulderna hade varit högre ändå om jag ej jobbar övertid;)

Och nu ska du sluta jobba över?

Och nu ska du sluta jobba över?
Kommer inte bli alls Lika mycket.
Kroppen börjar ta stryk.
Blir övertid då o då säkert men inte så att min lön kommer hamna på den summa den gjort tidigare.
Det orkar jag inte.
Önskar jag hade kunnat men hälsan är också viktig.

Kroppen börjar ta stryk.
Blir övertid då o då säkert men inte så att min lön kommer hamna på den summa den gjort tidigare.
Det orkar jag inte.
Du kanske skulle lämnat in uppgifter på icke övertid då du inte tänker jobba över längre.
Det känns som att du räknat med att få ett icke maxbeslut och att det nu blev jobbigt med facit i hand då du räknat med att få behålla övertidem. Jag förstår din rädsla och frustration då jag själv suttit i den sitsen men jag lärde mig fort genom detta FORUM att inget ärende är det andra likt och att inte försöka "lura" systemet.

Att inte jobba extra kan också vara en befrielse @Syrran.
För mig var det det i varje fall.

Att inte jobba extra kan också vara en befrielse @Syrran.
För mig var det det i varje fall.

Inte för att prata över @Syrran, men tror dom har en dyr privatleasad bil som måste regleras varje månad därav behöver lite extra pengar inkomma.

Det ges inget utrymme för den typen av utgifter i samband med löneutmätning. Satt ju själv i samma ”båt” under min löneutmätning. Jag hade dock turen att min milersättning för körda mil i tjänsten mer eller mindre reglerade leasingavgiften.

Kroppen börjar ta stryk.
Det orkar jag inte.

Ok, ja om det räknas om på 40 blir alltså förbehållet lägre. Inte högre.

Du kanske skulle lämnat in uppgifter på icke övertid då du inte tänker jobba över längre.
Det känns som att du räknat med att få ett icke maxbeslut och att det nu blev jobbigt med facit i hand då du räknat med att få behålla övertidem. Jag förstår din rädsla och frustration då jag själv suttit i den sitsen men jag lärde mig fort genom detta FORUM att inget ärende är det andra likt och att inte försöka "lura" systemet.
Jag har lämnat in på icke övertid en vanlig lön. Gått på det kan inte lämna in o räkna ut på övertid då jag inte vet hur mycket övertiden blir. Att beslutet från KFM är högre månadskostnad är för att dom räknat med att jag varje månad jobbar övertid vilket också är begränsat från arbetsgivaren. Vi får inte jobba över hur mycket som helst heller.
Inkomsten måste väl grunda sig på det jag har nu o framöver.
Att räkna med övertid varje månad är fel tycker jag.
Så du har fattat fel inte jag som lämnat in uppgifter om övertid hur skulle jag kunna göra det?
Det är arbetsgivaren som lämnat uppgifterna och mina uppgifter struntar man i:(:(
Försöker inte lura någon alls vill att rätt ska vara rätt.

Senast ändrad:
Jag har lämnat in på icke övertid en vanlig lön. Gått på det kan inte lämna in o räkna ut på övertid då jag inte vet hur mycket övertiden blir. Att beslutet från KFM är högre månadskostnad är för att dom räknat med att jag varje månad jobbar övertid vilket också är begränsat från arbetsgivaren. Vi får inte jobba över hur mycket som helst heller.
Håller med dig verkligen , kan man inte överklaga det ? Och förklara att det är 40 som är lönen ?

Håller med Dig i detta resonemang ! Det är ju icke konstigt alls att Du arbetade en hel del övertid tidigare, för att försöka reglera det Du mäktade med, men med löneutmätning känns de knappast värdefullt samt någonstans säger även kropp ifrån...

Håller med dig verkligen , kan man inte överklaga det ? Och förklara att det är 40 som är lönen ?
Pratade med KFM som vill ha nya uppgifter från arbetsgivaren. Men hon som sköter detta är ledig i två veckor till.
Så KFM bryr sig inte om vad jag säger utan behöver uppgifter från arbetsgivaren:( Min arbetsgivare hade lämnat in min grundlön o Ob men lagt på ett belopp på 5000kr till som KFM inte kunde svara på vad det var men ett tillägg på månadslönen som gjorde att månadsbelopp blev högre. Ska kolla med KFM igen vad det stod men då inte ens KFM visste vad tillägget var så fick jsg inget besked utan jag måste prata med hon som lämnat uppgifterna men misstänker att det är övertid. Nått annat kan det inte vara.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp