Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förbehållsbelopp för ensamstående vid utmätning KFM

Okej förstår får se vad det blir. Men lönen är beräknad med övertid viket gör att jag måste jobba övertid varje månad om dom pengarna ska in förstår du vad jag menar? Och mitt lönekontor måste motivera varför det blir mindre till KFM.
Får vänta hon som sköter detta är borta i två veckor sa lön. Dom vill ha papper från mitt lönekontor innan nytt beslut tas av KFM

Dom ska redovisa och berätta varför det blir mindre. Motivera var att ta i.
Det gör inte så mycket om du inte får in hela summan varke gång.

Min utmätning är baserad på snittlön med mycket övertid, inget som KF gått med att ändra på, men det kvittar ju för mig om dom vissa månader inte får det ”dom ska ha”.

Okej förstår får se vad det blir. Men lönen är beräknad med övertid viket gör att jag måste jobba övertid varje månad om dom pengarna ska in förstår du vad jag menar?

Det måste du inte. Du kan ta tjänstledigt en månad så att inkomsten är 0 kronor och då blir det inget till fogden. Det är ingen som kommer att bråka med dig för det. Det där beloppet som de vill ha får de ju bara om du har en lön som räcker till. Blir du sjuk eller nåt så får de mindre, inget konstigt med det.

Min utmätning är baserad på snittlön med mycket övertid, inget som KF gått med att ändra på, men det kvittar ju för mig om dom vissa månader inte får det ”dom ska ha”.
Men har du kontaktat lön för KFM går på lönen från arbetsgivaren.
Dom beslutar inte själva utan går på lön som arbetsgivaren lämnat in

Dom ska redovisa och berätta varför det blir mindre. Motivera var att ta i.
Det gör inte så mycket om du inte får in hela summan varke gång.
Okej men mest rätt är väl ändå om lönen stämmer varje månad så slipper lön det jobbet ;)

Okej men mest rätt är väl ändå om lönen stämmer varje månad så slipper lön det jobbet ;)

Om din snittlön var 45 så är det rätt att räkna på det om det inte var just precis bara de månaderna som överskred 40

Om din snittlön var 45 så är det rätt att räkna på det om det inte var just precis bara de månaderna som överskred 40
Det har nog legat där under flera månader bakåt då jag tagit alla pass som finns ledigt. Fast det är märkligt om man vet min månadslön o ob borde man gå på det övertid är ju tillfälligt men vad vet jag kan ej rutinerna

Det har nog legat där under flera månader bakåt då jag tagit alla pass som finns ledigt. Fast det är märkligt om man vet min månadslön o ob borde man gå på det övertid är ju tillfälligt men vad vet jag kan ej rutinerna
Fast om du haft övertid varje månad i ett år tillbaka så kan man nog anse att det är normallönen och inte en tillfällig topp..

Fast om du haft övertid varje månad i ett år tillbaka så kan man nog anse att det är normallönen och inte en tillfällig topp..
Ja så kan det vara inte under ett år kanske. Men jobbat mycket för att fixa skulder som ändå inte gick bra men skulderna hade varit högre ändå om jag ej jobbar övertid;)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp