- Meddelanden
- 31 418
- Mottagna reaktioner
- 16 473
- Poäng
- 11 677
JappFör de med skuldsanering ?
JappFör de med skuldsanering ?
Blir lessen när jag läser hur man inte sköter sin sanering o så funderar jag på om de skulle haft sanering fr början. Känns som att det kanske funnits/finns andra som behövt o tagit till vara möjligheten men som får avslag. Men jag vet inte..bara lite tankar så här på måndan.
Jag tänker att detta är människor som lever i samhällets utkanter m många sociala problem. Just detta m hyresskulder o skulder till trafikförsäkringen får mej tänka att det är personer m ex alkoholproblem. I mitt yrkesliv har mött dessa o ofta är det just såna saker som man inte prioriterar att betala sin hyra o ser till att iaf ha en trafikförsäk på sin bil.
Nu kanske jag låter fördomsfull o det ber jag om ursäkt för. Vill inte såra någon.
Apropå att inte få post..Läste en kommentar som en kronofogde hade fått att hunden ätit upp brevetKan iofs hända. Tror någon av våra hundar oxå strimlat posten vid nått tillf
![]()
Bäst är om allt kommer via Kivra. Min man fick en påminnelse från Transportstyrelsen om intyg från läkare, vi har aldrig fått det första brevet... man kan undra varför Transportstyrelsen inte skickar via Kivra, när det inte gäller förnyelse av körkort. Det är det första brev (vad vi vet) som posten slarvat bort på länge.Det är alla möjliga som misslyckas och har ofattbara problem med posten..
Avhysning nyligen "näe, inte fått något om att ni ska komma idag, ni får återkomma, om några månader kanske så jag får tid på mig"
"Nja, alltså, du har ju missat betalat hyran sedan juli, det kan du väl ändå inte missat? "
"Får inga räkningar. Ingen post från er heller. Aldrig sett"
"Jag förstår. Nu vet jag dock att delgivaren Bengt-Britt delgivning dig föreläggandet och jag har själv varit här och lämnat brevet om verkställighet.. jag ser ju brevet där på golvet under bordet.."
"Nä.. det där postnord.. har inte fått något. Ni får komma sen"
"Nej det blir nog nu det här"
"Men det är ju inte mitt fel"
Ungefär så.
Om man tycker att man inte får på kivra heller så spelar det nog ingen roll..Bäst är om allt kommer via Kivra. Min man fick en påminnelse från Transportstyrelsen om intyg från läkare, vi har aldrig fått det första brevet... man kan undra varför Transportstyrelsen inte skickar via Kivra, när det inte gäller förnyelse av körkort. Det är det första brev (vad vi vet) som posten slarvat bort på länge.
Jag tror inte du ska döma alla, i vårt fall så hade det spelat roll.Om man tycker att man inte får på kivra heller så spelar det nog ingen roll..
Dömer inga. Är bara konstigt att samma som aldrig får viktig post inte heller får på kivraJag tror inte du ska döma alla, i vårt fall så hade det spelat roll.
Inte ens vid en regelrätt delgivning har de tagit del av underrättelsen...Dömer inga. Är bara konstigt att samma som aldrig får viktig post inte heller får på kivra
Inte ens vid en regelrätt delgivning har de tagit del av underrättelsen...

Gäller särskilt vid avhysning, när man stått och förklarat att den 9e kl 9.15, få kommer vi, byter lås, du ska vara ute.Inte ens vid en regelrätt delgivning har de tagit del av underrättelsen...
Måste vara ett tufft arbete psykiskt jag hade nog inte klarat av att sköta mitt arbete all eloge till er som utför detta arbete dagligenGäller särskilt vid avhysning, när man stått och förklarat att den 9e kl 9.15, få kommer vi, byter lås, du ska vara ute.
Den 9e kl 915 väcker antingen väcker man dom, dom vill då gärna ha "en stund på sig att packa" man frågar om tid för det. "En vecka-tio dagar"
Väldigt låg förståelse när man säger du får tio minuter, då har redan fått över en vecka sedan vi pratade sist om det här..
Alternativt kommer dom hem 9.17 och har varit och handlat frukost med mera, undrar varför vi gått in med huvudnyckel och sen följer resonemang ovan.