Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förbehåll 2023

Måste vara ett tufft arbete psykiskt jag hade nog inte klarat av att sköta mitt arbete all eloge till er som utför detta arbete dagligen
Man bygger upp ett gott tålamod

Nu drog jag iväg en ny omprövning med nya uppgifter om att få betala mer.

- Ny hyra som gått upp 230 kr
- Min fru snittade 14 000 kr brutto år 2022. I beslutet har hon 10 000 kr brutto och 7 500 netto.
- Mina resekostnader, ökat med 400 kr i månaden (4800 ->5200). Tankar full tank fyra gånger i månader 1300 kr.

Skickade in en omprövning i januari på att få betala mer men fick avslag. Uppgav då
- Min fru bruttolön 10 000 kr
- Mina resekostnader 6800 kr (nya milersättning)

Får se vad som händer denna gång, antingen betala mer eller avslag igen.

Halloj,

Frågar igen.
Under vilka omständigheter behöver man göra omprövning när man har tid kvar på saneringen, men betalningen är klar enligt beslut. Alltså säg: betalplan 3år, sanering 5år. Vad är man skyldig att informera under tex sista året när de gäller omprövning och rapportering.?
tack på förhand
Ingen som vet? Har också funderat på detta.

Prisbasbelopp för 2024 är nu beräknat av SCB. En ökning med 4800 kr jmf med 2023. Om jag minns rätt var ökningen i år 4200 kr.

Hur påverkar detta vad man får behålla av löneutmätning från 1 januari?

Prisbasbelopp för 2024 är nu beräknat av SCB. En ökning med 4800 kr jmf med 2023. Om jag minns rätt var ökningen i år 4200 kr.

Hur påverkar detta vad man får behålla av löneutmätning från 1 januari?

400 kr per månad, alltid något.

Hur blir det om man redan har löneutmätning eller skuldsanering. Kommer det automatiskt att justeras eller behöver man ansöka om omprövning?
Vid löneutmätning sker automatisk omräkning årligen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp