Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förbehåll 2023

Då kan man se sig som ”skuldfri”.

Hade jag gjort om jag hade behövt betala 10.192 kr i tre år istället för fem år.

Fy fan vilken underbar känsla när jag tänker efter. Leva på existensminimum i tre år och sedan är det över:faceheart:
Precis, du är skuldfri dock med en anmärkning men den kan man skita i.

Har noterat en ökning senaste månaderna i folk med skuldsanering som också får löneutmätning

Man kan alltså ha både och? Tufft. Och tuffare lär det väl bli i år iom alla ökade räntekostnader och elskulder etc.
Ja om du drar på dej nya skulder som du inte klarar av att betala under tiden du har sanering så hamnar dom nya skulderna hos KFM och då blir det i slutändan löneutmätning.

Ja det är nog flera som kommer bli av med skuldsaneringarna
Är inte alls insatt i detta med skuldsanering så du får ursäkta min okunskap. Upphävs en skuldsanering om det tillkommer nya skulder efter att den är beviljad/pågår? Hur räknas det man betalat via saneringen?

Är inte alls insatt i detta med skuldsanering så du får ursäkta min okunskap. Upphävs en skuldsanering om det tillkommer nya skulder efter att den är beviljad/pågår? Hur räknas det man betalat via saneringen?
Om nya skulder kommer till kronofogden så kan det bli löneutmätning. För de flesta är det svårt med en löneutmätning på 10000 att också betala 10000 på skuldsaneringen. Betalar man inte skuldsaneringen så kan den upphävas.

Det som betalats en skuldsanering som upphävts ska såklart avräknas skulderna.
Man ska dock veta att hävandet ger fart på räntan. Vid inledande fryses alla räntor. Hävs skuldsaneringen så tas frysningen bort och räntorna för hela perioden räknas i kapp. Kan bli många hundra tusen för vissa

Om nya skulder kommer till kronofogden så kan det bli löneutmätning. För de flesta är det svårt med en löneutmätning på 10000 att också betala 10000 på skuldsaneringen. Betalar man inte skuldsaneringen så kan den upphävas.

Det som betalats en skuldsanering som upphävts ska såklart avräknas skulderna.
Man ska dock veta att hävandet ger fart på räntan. Vid inledande fryses alla räntor. Hävs skuldsaneringen så tas frysningen bort och räntorna för hela perioden räknas i kapp. Kan bli många hundra tusen för vissa
Hoppla. Fint med fryst ränta men surt om saneringen upphävs och räntorna räknas i kapp.

Halloj,

Frågar igen.
Under vilka omständigheter behöver man göra omprövning när man har tid kvar på saneringen, men betalningen är klar enligt beslut. Alltså säg: betalplan 3år, sanering 5år. Vad är man skyldig att informera under tex sista året när de gäller omprövning och rapportering.?
tack på förhand

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp