Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förbehåll 2023

Absolut inte du ska betala summan på din betalplan. Är det en regelbunden ökning med 5000 kr per månad så omprövar du.
Ok, så all provision får jag isåfall behålla?

samma med traktamente? Såvida min fasta lön regelbundna lön blir förhöjd ?:)

Ok, så all provision får jag isåfall behålla?

samma med traktamente? Såvida min fasta lön regelbundna lön blir förhöjd ?:)
Nej om det blir för stor avvikelse bör det omprövas, i värsta fall kan din skuldsanering annars upphävas.

Nej om det blir för stor avvikelse bör det omprövas, i värsta fall kan din skuldsanering annars upphävas.
Så..

Jag har 35k i grundlön och får oregelbunden provision.

Så vi leker med tanken att jag får 0kr de första 3 månaderna och allting är som det ska. Månad 4 får jag 15k i provision och då omprövar jag, mtp handläggningstiden är 2-3 månader så blir det per automatik att jag skall betala ännu mera då även fast resterande av månaderna är under 10k?

Så..

Jag har 35k i grundlön och får oregelbunden provision.

Så vi leker med tanken att jag får 0kr de första 3 månaderna och allting är som det ska. Månad 4 får jag 15k i provision och då omprövar jag, mtp handläggningstiden är 2-3 månader så blir det per automatik att jag skall betala ännu mera då även fast resterande av månaderna är under 10k?
Så kan det bli ja

Så då kan det bli så att jag ska ompröva varje månad och kan ändå riskera att bli av med skuldsaneringen för att handläggningstiden inte hinner med och "Wips" så tar något bolag en check och det visar sig att mina månader inte stämmer överens?

Detta måste ju ändå vara ett "känt" problem. Vore bättre om man fick ett viss förbehållsbelopp och att upp till 3.000kr kan man tjäna extra och allt över det så betalar man bara in till KFM så det "Stämmer överens" med lön och förbehåll/betalning

Detta måste ju ändå vara ett "känt" problem. Vore bättre om man fick ett viss förbehållsbelopp och att upp till 3.000kr kan man tjäna extra och allt över det så betalar man bara in till KFM så det "Stämmer överens" med lön och förbehåll/betalning
Finns inget stöd för det i skuldsaneringslagen

Finns inget stöd för det i skuldsaneringslagen
Så folk med oregelbunden provision omprövar då varje månad?

Låter ju bara jobbigt dels för den skuldsatte och för KFM själva. Lär ta onödigt mycket tid..

Känns nästan bäst att för en gångs skull i livet spela safe och skita i att sälja öht, det tråkiga är ju att pension etc påverkas ju av det också.

Så folk med oregelbunden provision omprövar då varje månad?

Låter ju bara jobbigt dels för den skuldsatte och för KFM själva. Lär ta onödigt mycket tid..

Känns nästan bäst att för en gångs skull i livet spela safe och skita i att sälja öht, det tråkiga är ju att pension etc påverkas ju av det också.
Du kan ju gå på ett snitt också för vid omprövning antar jag att de kollar totalinkomst under en period och inte summan enskilda månader.

Så om du hela tiden räknar flera månader bakåt och har koll mot uppgifterna du hade vid första prövningen och begär omprövning om summan snitt x antal månader skiljer "mycket" den du uppgav vi inledande så begär du omprövning annars sitter du lugnt i båten. (Inga säkra uppgifter utan mer ett för mig logiskt resonemang)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp