- Meddelanden
- 700
- Mottagna reaktioner
- 305
- Poäng
- 447
Som sagt, det beror dessvärre på vem man har oturen (el turen) att råka på hos KFMMin handläggare sa dock att de gör det.
Som sagt, det beror dessvärre på vem man har oturen (el turen) att råka på hos KFMMin handläggare sa dock att de gör det.
Som sagt, hon sa att hela myndigheten inväntade de nya förbehållsbeloppen innan beslut tas, detta gällde dessutom för min omprövning som omfattade just år 2023. De vet att summan justeras upp varje december. Det handlade om en vecka i mitt fall som hon inväntade. Det hade inte spelat någon roll vilken handläggare jag hade haft, de skulle räknat på de nya beloppen oavsett. Sen kommer förutsättningar och omständigheter för dig kanske vara helt annorlunda och då bedömer handläggaren utifrån det. Detta gällde mig, och andra i snarlik sits. Eller har du eller någon annan fått beslut med betalplan baserat på gamla siffror den senaste veckan?Som sagt, det beror dessvärre på vem man har oturen (el turen) att råka på hos KFM
Du kommer med stor sannolikhet få behålla lönen i december.Det är så att jag väntar på löneutmätning.
Har haft löneutmätning första gången i oktober och då blev skulden återbetalt.
Sen fick jag två till skulder att betala. En 10 november senast och den andra 30 november. Inget hände efter det och jag behåll lånet i november.
Varför händer det inget för de två skulder nu? Kommer jag få brev att jag ska redovisa mina inkomst igen eller går KFM enligt den jag lämnade in i oktober? Tror ni jag kan behålla lön som ska utbetalas den 23/12?
Ifall de vill att jag ska redovisa inkomst igen så kommer jag säkert behålla lönen i december.
Så du menar att de borde skicka om inkomstuppgifter igen innan löneutmätning? Om inte så hinner de ta beslut innan lönen?Du kommer med stor sannolikhet få behålla lönen i december.
Man ska alltid ha rätt att yttra sig kring sina inkomster och utgifter innan ett beslut om löneutmätning fattas.Så du menar att de borde skicka om inkomstuppgifter igen innan löneutmätning? Om inte så hinner de ta beslut innan lönen?
Det tror jag inte. Beslut kan tas med schablonbelopp.Man ska alltid ha rätt att yttra sig kring sina inkomster och utgifter innan ett beslut om löneutmätning fattas.
Ja? Vad hade det med saken att göra?Det tror jag inte. Beslut kan tas med schablonbelopp.
Ja, om man inte besvarar utskickad förfrågan. Det förändrar inte att man har rätt att yttra sig inför varje nytt beslut om löneutmätning.Det tror jag inte. Beslut kan tas med schablonbelopp.
Ja? Vad hade det med saken att göra?
@Insatt har rätt.
Sant, tolkade det som att kfm inte tog beslut utan att man yttrat sig.Ja, om man inte besvarar utskickad förfrågan. Det förändrar inte att man har rätt att yttra sig inför varje nytt beslut om löneutmätning.