Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förbehåll 2023

Du hade rätt. Fick brev på Kivra idag att jag ska redovisa min inkomst.
Får alltid brev från KFM konstiga tider. Kvällar och helger.
Automatiserat? Undrar oxå hur d funkar rent praktiskt - sitter handläggare o fördelar det som kommer in från ens lön vid utmätning? Eller är det automatiserat via ett system? Jag förstår ju att en handläggare kontrollerar det man lämnar in i form av olika redogörelser o sedan räknar ut tex förbehållsbelopp men hur går det fortsatt till varje månad utmätningsbeloppet fr arbetsgivaren kommer in till KFM?

En fråga till er kunniga.

jag har idag fast lön + provision. Provisionen kan under 2-3 månader vara 0kr och under andra månader vara allt mellan 10-40.000kr

hur går det till ifall jag har skuldsanering?

drar de ett ”snitt”? Och vissa månader får jag behålla mer och vissa får jag behålla mindre?

Automatiserat? Undrar oxå hur d funkar rent praktiskt - sitter handläggare o fördelar det som kommer in från ens lön vid utmätning? Eller är det automatiserat via ett system? Jag förstår ju att en handläggare kontrollerar det man lämnar in i form av olika redogörelser o sedan räknar ut tex förbehållsbelopp men hur går det fortsatt till varje månad utmätningsbeloppet fr arbetsgivaren kommer in till KFM?
Nej inte automatiserat. Vi har jobbat idag.

Jag läste fel. Det är ganska automatiserat att fördela ut pengar från löneutmätning, det mesta kring själva beslutet är dock manuellt.
Skulle gissa att det är kanske 40 personer som jobbar med att utbetala pengar

En fråga till er kunniga.

jag har idag fast lön + provision. Provisionen kan under 2-3 månader vara 0kr och under andra månader vara allt mellan 10-40.000kr

hur går det till ifall jag har skuldsanering?

drar de ett ”snitt”? Och vissa månader får jag behålla mer och vissa får jag behålla mindre?
Utifrån trådens rubrik antar jag du undrar om förbehållet, det är samma alla månader.

Utifrån trådens rubrik antar jag du undrar om förbehållet, det är samma alla månader.
Så jag har kvar samma förbehåll men att allt utöver det ska jag själv då betala in till KFM om vad jag får i månaden?

så om min betalplan blir 10.000kr månaden och jag lyckas då provision på säg en 5.000kr så betalar jag in dom extra 5.000kr till KFM varje månad?

har jag förstått dig rätt?

Så jag har kvar samma förbehåll men att allt utöver det ska jag själv då betala in till KFM om vad jag får i månaden?

så om min betalplan blir 10.000kr månaden och jag lyckas då provision på säg en 5.000kr så betalar jag in dom extra 5.000kr till KFM varje månad?

har jag förstått dig rätt?
Absolut inte du ska betala summan på din betalplan. Är det en regelbunden ökning med 5000 kr per månad så omprövar du.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp