Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förbehåll 2023

Från kfms webbplats:

För dig som har löneutmätning​

Du behöver inte kontakta oss för att vi ska ändra ditt beslut om löneutmätning. Vi räknar om ditt beslut automatiskt i januari. Har du en digital brevlåda skickar vi ditt nya beslut dit. Har du ingen – skickar vi beslutet per post.
Och det där läser nog ingen utan kommer ringa och tjata.

Från kfms webbplats:

För dig som har löneutmätning​

Du behöver inte kontakta oss för att vi ska ändra ditt beslut om löneutmätning. Vi räknar om ditt beslut automatiskt i januari. Har du en digital brevlåda skickar vi ditt nya beslut dit. Har du ingen – skickar vi beslutet per post.
Och det där läser nog ingen utan kommer ringa och tjata.
Rätt många beslut som ska räknas om..,

Nu är vi inte långt bort innan beloppen för 2023 justeras.
Bör offentliggöras inom 2-3 veckor.

Vad tror ni?

• 5 158 kronor för en ensamstående vuxen
  • 8 520 kronor för makar eller jämställda
  • 2 756 kronor för barn 0–6 år
  • 3 308 kronor för barn 7–10 år
  • 3 860 kronor för barn 11–14 år
  • 4 411 kronor för barn 15 år eller äldre.

Dessa beloppen gäller nu. Hade blivit aningen förvånad om inte t.e.x. för makar eller jämställda går upp till ca 9.000 nu med inflationen och dom skyhöga matkostnaderna i beaktning eller vad tror ni?
  • 8 520 kronor för makar eller jämställda, menas det att både jag och min partner får behålla 8520kr var?

Tillsammans. Efter hyran dock.

Jag har omprövat pga löneökning med 500 kr men då jag redan legat på gränsen pga flera löneökningar under dessa åren så vågade jag inte chansa.
@Lasseman tar man det nya förbehållsbeloppet i beaktning då ?
Då bör min betalplan inte öka då höjningen av förbehållsbeloppet är högre än min löneökning.
Ja man tar det nya förbehållsbeloppet så klart.
Förbehållsbeloppet har justerats varje år, men aldrig så här mycket så klart. De ggr som jag har begärt omprövning, så har det varit det årets förbehållsbelopp som angivets.

Ja man tar det nya förbehållsbeloppet så klart.
Förbehållsbeloppet har justerats varje år, men aldrig så här mycket så klart. De ggr som jag har begärt omprövning, så har det varit det årets förbehållsbelopp som angivets.
Har faktiskt inte kollat vad förbehållsbeloppet varit de gånger jag omprövat men du har rätt.

Hur blir det för oss som väntar på slutgiltigt besked
( förslaget har gått iväg) , kommer vi få nya normalbeloppet eller kommer de räkna på det som är nu?
Handläggaren sa nått om att det inte kommer vara klart förrän tidigast januari ( om saneringen blir godkänd).
Jag har fått betalplanen i slutet av oktober och väntar på beslut. Ringde min handläggare idag ang. en annan grej och då sa hon när jag ändå ringde att hon kommer räkna om hur mycket jag ska betala enligt de nya beloppen inför beslutet :) Vet dock inte om det kan skilja sig beroende på handläggaren, men du kanske kan kolla med din.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp