- Meddelanden
- 10 142
- Mottagna reaktioner
- 6 672
- Poäng
- 4 477
Jaha men visst var det något du fick efter avslutad skuldsanering ?Nej det var just då min sanering vart beviljad 2017 som Collector inkom m en omprövning..
Jaha men visst var det något du fick efter avslutad skuldsanering ?Nej det var just då min sanering vart beviljad 2017 som Collector inkom m en omprövning..
Det var Alektum som försökte kräva betalning för en skuld som uppkom före inledande (som dom inte anmält till skusan). Även Intrum gjorde ett försök på en skuld som ingått i saneringen. Ingen av dem vann någon framgång.Jaha men visst var det något du fick efter avslutad skuldsanering ?
Hur löste du det ?Det var Alektum som försökte kräva betalning för en skuld som uppkom före inledande (som dom inte anmält till skusan). Även Intrum gjorde ett försök på en skuld som ingått i saneringen. Ingen av dem vann någon framgång.
Snarare 6000kr skulle vara rimligt.Spännande blir det!
Jag hoppas beloppet för ensamstående ökar ungefär som inflationen, dvs läggs strax över 5500 kr.
Blev 5717 kr.Snarare 6000kr skulle vara rimligt.
Hur snabbt meddelas detta till arbetsgivaren blir det från januari lönen eller februari nästa år
Blev 5717 kr.
Rimligt utan dröjsmål fr januari. Det vore väl typiskt om det förhalas pga nåt otillräckligt datasystem/annat…Hur snabbt meddelas detta till arbetsgivaren blir det från januari lönen eller februari nästa år
Intrum ursäktade sej för utskicket av betalningskravet. Sa att det gått ut automatiskt. De togs en kreditupplysning via creditsafe oxå. Förmodligen för å se att det stämde att min sanering va slut. Sen togs allt bort som var kvar hos dem.Hur löste du det ?
Minns inte.
För jävligt.